Nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos sebességváltóval tette izgalmasabbá sportautóját a Hyundai. Az N DCT egység csak a Performance csomag mellé rendelhető, azaz a kétliteres turbómotornak csak a megnövelt teljesítményű verziója kaphatja meg.
Ez eddig 275 lóerős volt, mostantól viszont már 280-at tud; ezzel párhuzamosan a korábbi 6,1-ről 5,9 másodpercre javult a típus 0-100 km/órás gyorsulási szintideje. A végsebesség 250 km/óra, ugyanúgy, mint a változatlanul 250 lóerős, csak kézi váltóval kérhető alapverzió esetében.
Megmaradt az eddigi elektronikus vezérlésű, adaptív felfüggesztés, ám áthangolták a csillapítást és a kormányművet is. A Performance csomaghoz részlegesen önzáró differenciálmű és nagyobb átmérőjű első féktárcsa tartozik.
A mérnökök nem csak a teljesítmény növelésére, hanem a tömeg csökkentésére is ügyeltek. Így rendelhető 19 colos kovácsolt alufelni, amelynek négy darabja 14,4 kilogrammal nyom kevesebbet, mint az azonos méretű, de öntött kerék. Szintén könnyebb, bár csak 2,2 kilogrammal az első ülések helyére rendelhető N Light sportülés; a bőr-Alcantara kárpitozású darab integrált fejtámaszát megvilágított N logó díszíti.
Az i30 N ferdehátú és Fastback kivitelben is elérhető lesz, ám valamiért csak az előbbihez kínálnak egy sor fejlett vezetőtámogató (holttérfigyelő, illetve ütközéselkerülő) funkciót.