Az Audi Q5 Sportback a jól ismert modell csapott tetejű, kevésbé praktikus kivitele: ezzel el is intézhetnénk az Audi legújabb modelljét. A Q3 Sportback és a Q4 Sportback tanulmány nyomdokain haladó újonc persze komoly előnyökkel (és hátrányokkal) rendelkezik, ezért érdemes elmerülni a részletekben.

Még egy terepkupé az Auditól 1

Az egy év múlva piacra lépő Q5 Sportback dinamikusabb, harcosabb orr-részt kapott, az oldalablak felülete markánsan esik hátrafelé, a hátsó oldalajtó mögötti kis háromszög-ablak határozottan keskenyedik el. Hátul digitális OLED lámpák dolgoznak, az ügyfél által előre meghatározott programozással – az egyedi fényrajzolat lehet tehát a testre szabhatóság új eszköze.

A 469 cm-es Q5 Sportback mindössze 0,7 cm-rel hosszabb a normál crossovernél, a magasság és a szélesség ugyanaz, viszont a közegellenállási együttható kedvezőbb (0,30).

Még egy terepkupé az Auditól 31

Az utastérben már a frissített infotainment rendszert találjuk, amely végleg szakított a tekerőtárcsával, és kizárólag érintéssel vezérelhető.

A csomagtartó 510/1480 literes (Audi Q5: 520/1520), a 4:2:4 osztású hátsó üléspad hosszirányban tologatható (opció), és így akár 570 liternyi pakkot elvihetünk.

Motorból három lesz kezdetben: a kétliteres dízel- és benzinmotorok 204 lóerősek. A csúcsmodell SQ5 Sportback orrában az ismert 347 lóerős, V6-os dízelmotor dolgozik. Később plug-in hibrid is lesz, két teljesítményszinten.

Még egy terepkupé az Auditól 32

Kérhetünk adaptív légrugózást is, amellyel öt fokozatban 60 mm-es tartományban állítható a szabad hasmagasság. Gombnyomásra 55 mm-t süllyed a hátsó tengely, hogy könnyebb legyen a pakolás.