Egy japán autós szaklap, a BestCarWeb sorra vette azokat a friss modelleket, amelyek várhatóan egy-másfél éven belül megjelennek a Toyota palettáján. A japán belpiacos újdonságokat rendszerint nagy biztonsággal jósolja meg a webportál, és mivel olyan autókról van szó, amelyek iránt Európában is komoly érdeklődés mutatkozna, érdemes áttekinteni őket – hátha hamarosan nálunk is megjelennek.
A szigetország kereskedései 2021 áprilisára várják a Toyota Prius GR Sport modellt, amely az információk szerint csak plug-in hibrid kivitelben lesz elérhető, öntöltő hibridként nem. A sportos ökomodell érkezését már 2017-ben előrevetítette a gyár, így tudjuk, hogy mire számíthatunk: lesz vad megjelenés, áthangolt futómű és merevített karosszéria, de a motorteljesítmény nem változik.
Hasonlóképpen a megjelenésre és a pontosabb vezethetőségre helyezi a hangsúlyt a 2021 decemberére ütemezett Toyota RAV4 GR Sport. Az azonban nem derül ki egyértelműen, hogy itt is csak a frissen színre lépett plug-in hibrid változatból építenek-e majd sportváltozatot, vagy a teljes modellpalettához elérhető lesz a tuning.
Ha ezeket unalmasnak találtad, most majd elkerekedik a szemed: egy év múlva, 2021 szeptemberében érkezik a Toyota Corolla GRMN, majd egy hónapra rá a Toyota C-HR GRMN. A betűszó ismerős, hiszen a GR Yaris elődjét is ezzel a névvel illették. Bár két független modellről van szó, a mögöttes technika azonos, hiszen ugyanarra a padlólemezre épülnek.
A motort a GR Yarisból veszik át, a háromhengeres, 1,6 literes turbómotor nyomatéka összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra – kérdés, hogy a WRC-homológ GR Yaris kifinomult, variálható nyomatékelosztású rendszerét szerelik-e be, vagy egy egyszerűbb megoldást honosítanak. A hírek szerint nem módosítják érdemben az erőforrást, amely így 272 lóerővel, 390 Nm forgatónyomatékkal száll versenybe.