A VW Golf elegáns testvére, az Audi kompakt ferdehátúja is megkapta a cégcsoport megnövelt kapacitású konnektoros hibrid hajtásláncát. A 150 lóerős, 1,4 literes benzinmotorra és a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval egybeépített villanymotorra épülő, 204 lóerős,350 Nm nyomatékú hajtáslánc megegyezik azzal, amely újabban a Volkswagen Golfot is hajtja.

Messzebb jut az Audi plug-in hibrid ferdehátúja 1

Az autó 7,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 227 km/ra. Átlagfogyasztását még nem mérték meg a WLTP norma szerint, ám a régi NEDC szabvány szerint 1,4-1,5 litert fogyaszt 100 kilométeren, átlagos CO2-kibocsátása 30-34 g/km.

Eddig nincs újdonság, azonban a hátsó ülések alatt található lítiumion akkumulátorcsomag kapacitása immár 13,0 kWh, azaz mintegy 48 százalékkal haladja meg az előző  PHEV egység kapacitását. Az autó mínusz 28 °C külső hőmérséklet fölött minden esetben elektromos üzemben indul el – teheti, mert egy feltöltéssel akár 67 kilométert tehet meg a WLTP norma szerint (NEDC érték: 78 km), mintegy hússzal többet, mint az előző generációs modell. A tisztán elektromos végsebesség 140 km/óra.

Messzebb jut az Audi plug-in hibrid ferdehátúja 19

Feltételezhető, hogy előbb vagy utóbb ugyanennek a hajtásláncnak a nagyobb teljesítményű, 245 lóerőre hangolt verziója is megjelenik az Audi A3 palettáján.