Az Electra modellnév hatvan éve jelzi a Buick mindenkori csúcsmodelljét. A luxus azonban ma már (részben) mást jelent, mint régen, ahogy a Buick is, hiszen a márka teljes egészében Kínába költözött, mint a General Motors húzómárkája.
Ha ehhez hozzátesszük, hogy ma már szinte csak szabadidőjárművel tudják lenyűgözni ügyfeleiket a márkák, nem meglepő, hogy a Buick Electra Concept tisztán elektromos crossoverként lépett színre a sanghaji autószalonon.
Noha az autó ebben a formában nyilván nem kerül sorozatgyártásba, a GM Ultium akkumulátor-rendszerét alkalmazza. Ez 640 kilométeres hatótávolságot és 435 kW (592 LE) motorteljesítményt biztosít; utóbbi 4,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a szárnyas ajtós jószágot. Az Ultiumot mégsem ez teszi egyedülállóvá, hanem hogy vezérlése vezeték nélküli hálózaton keresztül történik, így a szokásosnál 90%-kal kevesebb kábelt tartalmaz, ami jelentős tömegcsökkentést eredményez.
Az utastérről nem sok mindent árul el a Buick, de a részletek magukért beszélnek. A tradicionális tetőoszlopok hiányoznak, ahogy műszerfal sincs, csupán egy légies tartószerkezet, így a térérzet egészen elképesztően jó.