A világ első sorozatgyártású villanyautójaként örök helye van az autóipar dicsőségcsarnokában, noha 11 év alatt világszerte mindössze 32 ezer példányban talált gazdára.
A 63 lóerős motorral szerelt, 16 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorcsomaggal szerelt, parányi autó egyetlen feltöltéssel 160 kilométert tud megtenni: ezek a számadatok a modell bevezetésekor csak azért nem hangoztak kirívóan alacsonynak, mert nem volt viszonyítási alap. Ennél nagyobb probléma, hogy a Mitsubishinek sem anyagi, sem emberi erőforrása nem volt a modell fejlesztésére vagy akár visszafogott frissítésére, így a piac hatalmas lépésekkel száguldott el mellette.
Az i-MiEV távozásával sem marad ugyanakkor sokáig űr a Mitsubishi palettáján: úgy tudni, a Nissannal közösen már megkezdték egy új elektromos kisautó fejlesztését, ez azonban legkorábban 2023-ra léphet piacra. Mindennek persze csak elméleti jelentősége van számunkra, hiszen a márka már bejelentette, hogy hamarosan kivonul Európából.