Aktualizált megjelenéssel, mild hibrid technológiával, online infotainment-rendszerrel folytatja pályafutását a Jaguar XF Saloon és Sportbrake páros.

Új fényszórók, módosított hűtőmaszk, átrajzolt lökhárítók: hozza a kötelező feladatokat a Jaguar XF, az indiai-brit márka ötméteres modellpárosa. Miközben a pixel-LED-es fényszórók a jövőt, a kerékdobra illesztett, ugró Jaguar figura (azaz a ’Leaper’) a múltat idézi.

Menőbb és tisztább a Jaguar sportkombija 1

Szintén a múltba lép vissza a sebességváltó, de talán jól teszi: a tömzsi, elektronikus kar alighanem ösztönösebben kezelhető, mint az eddig használt, innovatív forgótárcsa, pedig látványra az igazán különleges volt.

A középkonzolon ívelt üvegű, 11,4 colos érintőképernyő feszít, kerete állítólag magnézium. Az infotainment-rendszer ugyanaz a Pivi Pro, mint amit a Jaguar Land Rover több típusán is láttunk már, de itt nincs másodlagos érintőképernyő. A műszeregység digitális, programozható, 12,3 colos.

Menőbb és tisztább a Jaguar sportkombija 25

Újak az ajtókilincsek, nagyobbak az ajtózsebek, az ülések az eddigieknél jobban masszíroznak, hűtenek és fűtenek, párnázatuk szélesebb. Az utastéri levegőt ionizátor tisztítja meg az allergénektől és szagoktól, a port és egyéb apró szemcséket 2.5 PM szűrő tartja távol.

A motorkínálat újdonsága a 48 voltos mild hibrid dízelmotor, 204 lóerővel: elődje csak 180 lóerős volt, mégis többet fogyasztott. Ez ugyanúgy választható hátsó- és összkerékhajtással, mint a kisebbik, 250 lóerős benzinmotor; a 300 lovas benzines kizárólag AWD kivitelben elérhető.

Menőbb és tisztább a Jaguar sportkombija 26

Digitális technológiákból bőven akad a fedélzeten. Különleges közülük az aktív útzajcsillapítás, amely folyamatosan méri az útfelületen ébredő rezgéseket, és kiszámítja, milyen eltolt fázisú hanghullámmal tudja semlegesíteni az utasok füléhez eljutó zajokat. Újdonság az XF-nél a ClearSight kameraalapú belső visszapillantó tükör, míg a második generációs Activity Key immár úgy is használható, hogy magunkkal sem visszük a kulcsot, ráadásul karóraként is szolgál.

Menőbb és tisztább a Jaguar sportkombija 27