Az alsó-középkategóriás Toyota Mirai szedán hidrogén-üzemanyagcellás hajtáslánca az autó tartályaiban tárolt, mintegy öt kilogrammnyi hidrogént a légkörből nyert oxigénnel lépteti kölcsönhatásra. A reakció eredményeként elektromos áram keletkezik, a folyamat egyetlen mellékterméke a tiszta víz – 100 kilométeren mintegy 6 liternyi.

Ugorjunk most át a holland fővárosba, ahol egy taxis cég 2019 tavaszán 35 darab Toyota Mirait állított szolgálatba. Nem hagyományos taxiszolgáltatást végeznek ők: azoknak a holland állampolgároknak biztosítanak 0-24-ben közlekedést, akik életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt nem utazhatnak tömegközlekedési eszközökön (bizony, Hollandiában létezik egy ilyen, törvényben szabályozott szolgáltatás.)

A harmincöt darab Toyota Mirai az elmúlt másfél évben másfél millió kilométert tett meg, ami autónként és havonta 2400 kilométert jelent – nem olyan nagy távolság ez, arra azonban elég, hogy a szolgáltató (és a Toyota) lássa, hogy mennyire megbízható a mindennapokban a technológia. Az.

90 köbméter vizet termeltek holland taxisok 1

De mennyivel izgalmasabb úgy nézni ezt az egészet, hogy a Noot Personenvervoer cég autói másfél év alatt (1 500 000 / 100) * 6 = 90 000 liternyi vizet állítottak elő. Ez 90 köbméter, azaz pont elég volna egy 25 méteres medence egyetlen pályájának (2,5 méter széles) 1,44 méter mélységig való megtöltésére, illetve még sok is volna egy átlagos magyar háztartás éves vízfogyasztásának fedezésére.

A cégnél egyébként azóta már negyven Mirai szolgál, jövőre pedig jön az új generációs modell, amiről ide kattintva olvashatsz részletesen.