A hátsó tengely fölé beépített villanymotorral, és az orrban elhelyezett, moduláris akkumulátor-csomaggal lép piacra az RBW EV Roadster, a villanyautók piacának legújabb, szépségdíjas szereplője. Ez az elrendezés optimális tömegelosztást eredményez – mindenképp szerencsésebb, mintha a villanymotor is elöl lenne, ez igaz.

Vadonatúj veterán, villanymotorral 1

Hiába hajt hátul, nagy tűzijátékot nem ígér a motor: teljesítménye mindössze 70 kW, azaz 95 LE. A végsebesség 128 km/óra, álló helyzetből valamivel kevesebb mint 10 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az apró kétüléses. A szériakivitelű hatcellás akkumulátor 8 óra alatt tölthető fel, a fedélzeti töltő meglehetősen lassú, 3 kW-os teljesítményű. A felvett energia kb. 260 kilométerre elegendő.

Vadonatúj veterán, villanymotorral 43

A beltér tradicionális, méretes ülései ötféle színű bőrkárpitozást kaphatnak, a műszeregység kombinált digitális és analóg kijelzőkből áll, a középkonzolon 7 colos érintőképernyő kapott helyet, okostelefon-tükrözéssel. A futómű saját fejlesztésű, kettős keresztlengőkaros.

Az autóból első körben 30 darabot gyártanak, a gyártás 2021 elején indul be, a nettó ár 90 ezer angol font (kb. 35 millió Ft.) Jövőre érkezik egy kupé variáns, valamint egy teljesen új modellcsalád is.

Vadonatúj veterán, villanymotorral 44