A hazai Dacia-importőr október tizenötödikén megkezdi a márka első villanyautójának, a Spring névre keresztelt városi szabadidőjárműnek az előértékesítését. A költségekről majd csak akkor nyilatkozik a forgalmazó, a márka agresszívan nyomott árait ismerve azonban valószínű, hogy a piaci egyik legolcsóbb – ha nem a legolcsóbb – elektromos autója lesz.
A modell piaci bevezetése egyértelműen az ár köré épül fel: egyrészt már 100 000 forint előleggel leadható az előzetes rendelés (az összeget a Dacia teljes egészében visszatéríti, ha az ügyfél végül mégsem rendeli meg az autót), másrészt a még futó elektromosautó-pályázatban megítélt támogatás az előrendelés során felhasználható. Ez utóbbi azért jó hír, mert napokon belül lejár a támogatás felhasználásának a határideje, így aki még nem választott magának villanyautót, az akár a Spring mellett is dönthet, annak ellenére, hogy az autót valójában még nem forgalmazzák.
Emlékeztetőül: a 373 cm hosszú autó villanymotorját egy 26,8 kWh kapacitású Li-Ion akkumulátorcsomag táplálja; a Spring WLTP norma szerint mért hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert.
Képeinken az idén tavasszal bemutatott Dacia Spring Concept tanulmányautó látható.