Nem kevesebb mint nyolc kompakt modellt kínál a Mercedes, az A-osztály három verziójától (ferdehátú, szedán és nyújtott tengelytávú szedán) a B-osztályon és a CLA-n (szedán és kombi) át a GLA és GLB crossoverekig. Ráadásul hamarosan további kettő érkezik, az EQA és az EQB elektromos szabadidőjárművek személyében. Ez pedig túl sok – és ezt nem mi mondjuk, hanem Ola Kallenius, a Daimler anyavállalat első számú embere. „Nem szabad, hogy a tömegpiaci gyártók konkurenseivé váljunk; inkább új ügyfélcsoportokat kell megszólítanunk.” – mondta a vezér egy vállalati stratégiai előadás során.
Ez persze nem jelenti azt, hogy azonnal törölnék bármelyik modellt is, hiszen alapvetően sikeresek: a kompakt modellek adják a Mercedes globális eladásainak egy negyedét. A nagyfőnök szerint azonban nem hoznak elég hasznot a cégnek, ezért át kell dolgozni őket. Erre lehetőséget teremthet a cég új platformja, amelyre a következő generációs kompakt és középkategóriás modellcsaládok épülnek majd.