A Chrysler 300 és a Dodge Charger padlólemezét használó Challenger igazi keményvonalas izomautóként kezdte pályafutását. A 2008-as debütálás után azonnal sláger lett, köszönhetően a zseniálisan modernre szabott retró formának és a dörgő V8-as motoroknak.
Az már senkit sem érdekelt, hogy LX kódjelű padlólemeze és legfőképp a futómű elemei korábbi Mercedesektől származnak (a Chrysler és így a Dodge is a Daimler-Chrysler cégcsoporthoz tartozott ekkor), és a technika gyökerei a W211-es E-osztályon is túl, a kilencvenes években gyártott W210-esig nyúlnak vissza, valamint a differenciálmű és az ESP-rendszer is a németektől jött.
Miközben a Ford Mustang ki tudja, hányszor újult meg, a Chevrolet Camaróra rá sem ismerni, addig a 2008-as Dodge Challenger pár friss alkatrészen túl, változatlan formával tarol. 2019 harmadik negyedévében például ezt vették a legtöbben az Egyesült Államokban, összesen 16 332 darabot. Ford Mustangból ugyanebben az időszakban 13 851 darab kelt el, harmadik helyre pedig a Chevrolet Camaro ért fel, 8 366 darabbal.
Igaz, a teljes évben már a Mustang került ki győztesen, 47 637-es eladási számmal, de a Challenger 38 350 darabos eladása így is ámulatba ejtő, hiszen mégis egy 2008-as autóról van szó, a Ford Mustang pedig 2015-ben jött ki a hatodik generációval, ami 2018-ban kapott nagyobb frissítést.
Úgy tűnik, a Dodge Challenger mint a jó bor, inkább érik az idővel, és az emberek még mindig a nyers erőt és a sosem avuló menő külsőt nézik, az összes többi mellékes az izomautók kategóriájában.