A szécsényiek második számú üdvöskéje hat éve koptatja az első osztály pályáit és fokozatosan szállította az egyre jobb eredményeket, de valahogy a fejlődési görbéje nem volt olyan meredek, mint földijének, a címvédő Vincze Ferencnek. Eddig. Az már tavaly is látszott, hogy a félgyári Citroennel lépett egy szintet, hisz harmadik lett az éves értékelésben, de az a bizonyos pici plusz még hiányzott. Egészen tegnapig. Mert az, amikor valaki nyomás alatt, az utolsó szakaszon, sötétben fordít meg egy olyan futamot, ahol az első hármat mindössze 5.1 másodperc választja el egymástól, az bizony már top kategóriás raliversenyző.
A Vértesen egyértelműen Ádám volt a leggyorsabb, hisz ő nyerte a legtöbb gyorsaságit, szám szerint 4-et, és az utolsó szakaszon bemutatott szárnyalásának köszönhetően – ahol jobb időt autózott, mint világosban – begyűjtötte az egy futamon megszerezhető maximális pontszámot. A Velenczei-Szőke duó így a bajnokságban 1 egységnyire megközelítette a címvédő, Vincze-Bacigal kettőst.
Turán Frici mindenképp győzni szeretett volna a Fejér megyei aszfalt gyorsokon, hogy csökkentse a hátrányát a Vincze-Velenczei-Hadik trióval szemben. Ez majdnem sikerült is, hisz a harmadiktól egészen az utolsó gyorsig vezette a versenyt. A Power Stage-en sem spórolt a VW-es sofőr, a navigátorának meg is jegyezte az oroszláni célban, hogy szerinte ennek meg kell lennie, aztán meglátták Velenczei idejét, ami ez alkalommal egy másik dimenziót jelentett mindenki más számára. Frici ezzel együtt közelített a riválisaihoz és 68 ponttal továbbra is negyedik a bajnokságban.
Már az is csoda számba ment, hogy Hadik Andrásék rajthoz álltak a bajnokság negyedik futamán, mert két héttel a Vértes Rally előtt ropira törték az MK II-es Fiestát a lyukobányai Rally3-as futamon. No nem a csapat miatt, hisz a szerviz – a konstruktőr-pilótával karöltve – 3 nap alatt újjáépítette a Fordot, a kérdés csak az volt, hogy az M-Sport tud-e biztosítani egy új kasznit a miskolci brigádnak. Az angolok leszállították az új bódét, a többi pedig már történelem, hisz a 2018-as bajnok a fájdogáló háttal és némi fájdalomcsillapítóval együtt is szállított egy újabb harmadik helyet. A Hadik-Kertész kettős 72 ponttal a bajnokságban is ezt a pozíciót foglalja el.
A negyedik Vincze Ferenc a szokottnál indiszponáltabban teljesített a Vértesen. A címvédő gyorsaságit sem nyert és nagyon sportszerűen, elsőként gratulált Velenczeinek. „Vannak ilyen napok, ez alkalommal nem tudtuk felvenni a versenyt a többiekkel. Értékes pontokat gyűjtöttünk, igaz, többet reméltünk ettől a versenytől. Nem történt tragédia, Nyíregyházára jobban felkészülünk és újra támadunk!” Vinczék 92 egységet gyűjtöttek eddig és továbbra is vezetik a bajnokságot.
A Salgó Rally után ismét a top5-ben zárt a Csomós-Nagy kettős, ráadásul Mixiék megszerezték első osztályú pályafutásuk első szakaszgyőzelmét. A Peugeot Kupa tavalyi győztesei egy verseny előtti balszerencsés baleset miatt nem tudtak elrajtolni Egerben, így a mostani teljesítményük igazi szépségtapasz a szeptemberi sebeken.
A Peugeot 208 Kupában először Német Gábor állt az élen, de a hetedik gyorson egy technikai hiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt, majd Tábori Ákos következett, de akárcsak Egerben, most is megmakacsolta magát alatta a Peugeot R2, így a nevető harmadikként a 19 esztendős Hangódi Bendegúz és navigátora, Patkó Gábor végzett a 208 Hungary Cup élén.
Az RC4 kategóriában Szauer Gergő triplázott, ami azért nagy bravúr, mert a mohácsi pilóta 30 másodperc büntetéssel együtt is maga mögé tudta utasítani László Martint. Az ORC-ben Rongits Attila idei második futamgyőzelmét aratta, amivel a bajnokságban alaposan ellépett az őt üldöző Gyarmati Arieltől és Bacsa Tamástól.
A 2020-as Vértes-rally végeredménye:
1. |
Velenczei Ádám – Szőke Tamás #5 Škoda Fabia R5 Evo |
59:23.8 | |||
2. |
Turán Frigyes – Bagaméri László #33 VW Polo R5 |
59:28.1 | |||
3. |
Hadik András – Kertész Krisztián #9 Ford Fiesta R5 MKII |
59:28.9 | |||
4. |
Vincze Ferenc – Bacigal Igor #1 Škoda Fabia Rally2 Evo |
59:38.1 | |||
5. |
Csomós Miklós – Nagy Attila #93 Škoda Fabia R5 |
1:00:19.4 | |||
6. |
Balogh János – Holczer Dániel #8 Ford Fiesta R5 MKII |
1:00:57.6 | |||
7. |
Klausz Kristóf – Csányi Botond #7 Ford Fiesta R5 |
1:02:04.7 | |||
8. |
Osváth Péter – Papp Tamás #76 Škoda Fabia R5 |
1:02:16.7 | |||
9. |
Rongits Attila – Hannus László #37 Mitsubishi Evo IX RS |
1:02:29.2 | |||
10. |
Trencsényi József – Verba Gábor #99 Škoda Fabia R5 |
1:02:55.1 |
A bajnokság a III. Nyíregyháza Rallyval folytatódik november 6-8. között, ami a Rali Európa Bajnokság negyedik futama is lesz egyben.
Szöveg: Vörös Gergő
Fotó: Marcis Miklós, Molnár János, Szabó-Jilek Ádám