Választhatóan 381 vagy 462 lóerős rendszerteljesítménnyel érkezik az Audi Q8 plug-in hibrid verziója. A háromliteres, hathengeres benzinmotor mindkét esetben 340 lóerős, forgatónyomatéka 450 Nm. A villanymotor 100 kW (136 LE) teljesítménye is fix, más azonban a két modellvariáns hangolása, így máshol érvényesülnek a csúcsok.

Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 1

A nagyobbik modell, az Audi Q8 60 TFSI e quattro 700 Nm-t tesz le az asztalra, álló helyzetből 5,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az Audi Q8 55 TFSI e quattro beéri 600 Nm-rel, álló helyzetből 5,8 másodperc kell neki 100 km/órára. A végsebesség mindkét esetben 240 km/óra. A gyengébb modell valamivel kedvezőbb energiafogyasztást, CO2-kibocsátást és pár kilométerrel hosszabb elektromos hatótávolságot kínál.

Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 19

 

Mindkét konfiguráció tisztán elektromos üzemben indul el, a benzinmotor beindításához túl kell nyomni a gázpedált egy bizonyos ponton. Az Audi Q8 már mesterséges zajkeltéssel figyelmezteti érkezésére a gyalogosokat. A hibrid hajtáslánc a szokásos üzemmódokban (automatikus, töltésmegtartás, akkumulátortöltés) használható. Ezek a funkciók a Q8 plug-in hibrid bevezetésével a Q7-es testvérmodellen is megjelennek.

Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 20

A regeneratív fékrendszer 0,3 g-vel lassítja az autót, fékezéskor akár 80 kW, sima guruláskor 25 kW teljesítménnyel tölti az akkumulátort. A prediktív rendszernek köszönhetően az autó tudja, ha a vezető feleslegesen pazarolná az energiát gázadással, például kereszteződéshez közeledve: ilyenkor emlékezteti a vezetőt, hogy vegye el a lábát a pedálról.