Kevés intenzívebb élmény létezik az autózás témakörében egy Ariel Atomnál. A kőkemény sportautó igazából egy egyetemi projektnek indult, aztán onnan nőtte ki magát valódi angol pályagéppé. Már több hasonló létezik, de a hajlított csőváz miatt az Atom nagyon jellegzetes és egy ideje már nem csak az angol Crewkerne-ben, hanem a Virginia állambeli Altonban is készül.

Igazi őrület négy keréken az Ariel Atom 1

Könnyű felismerni az amerikai modellt, mert itt egy picikét több autószerű elem jutott a fémvázban figyelő pőre technikára. Az Ariel Atom 4 oldalánál is plexi található, még szélvédőt is tettek rá, egyetlen ablaktörlőlapáttal. Ez nem segít sokat az egyébként 0,40-es légellenállási együtthatón, de az Ariel Atom esetében épp úgy lényegtelen ez, mint a Forma-1-es autóknál.

Igazi őrület négy keréken az Ariel Atom 37

Nyomórudas futóműve van, melyhez az állítható lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja, a rugókat pedig az Eibach. 16-os vagy 17-es felniken gurul, melyből rendelhető szénszálas szett is, ami 50%-kal könnyebb az alap felniknél. A megállásról négydugattyús AP Racing fékek gondoskodnak és 290 mm-es tárcsák.

Igazi őrület négy keréken az Ariel Atom 38

2,0 literes, turbós, négyhengeres motorja a Honda Civic Type-R-ből érkezik és ennek megfelelően 320 lóerős. A 612 kg-os Ariel Atomot ez kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítja 100-ra és 260 km/óra feletti a végsebessége. A motorhoz hatsebességes kéziváltó csatlakozik és persze, elmaradhatatlan a sperr diffi. Akinek ez nem elég, annak van 350 lovas változat is, mely nagyobb hűtőt és állítható tapadásszabályozó rendszert kap.

Igazi őrület négy keréken az Ariel Atom 39

24 millió forintnak megfelelő összegről indul az Ariel Atom 4 alapmodellje, további 2,5 milliót kell kicsengetni a 350 lovas modellért. Innentől pedig már csak az opciós tételeken múlik a végösszeg, az élmény már az elejétől garantált.