Kevés intenzívebb élmény létezik az autózás témakörében egy Ariel Atomnál. A kőkemény sportautó igazából egy egyetemi projektnek indult, aztán onnan nőtte ki magát valódi angol pályagéppé. Már több hasonló létezik, de a hajlított csőváz miatt az Atom nagyon jellegzetes és egy ideje már nem csak az angol Crewkerne-ben, hanem a Virginia állambeli Altonban is készül.
Könnyű felismerni az amerikai modellt, mert itt egy picikét több autószerű elem jutott a fémvázban figyelő pőre technikára. Az Ariel Atom 4 oldalánál is plexi található, még szélvédőt is tettek rá, egyetlen ablaktörlőlapáttal. Ez nem segít sokat az egyébként 0,40-es légellenállási együtthatón, de az Ariel Atom esetében épp úgy lényegtelen ez, mint a Forma-1-es autóknál.
Nyomórudas futóműve van, melyhez az állítható lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja, a rugókat pedig az Eibach. 16-os vagy 17-es felniken gurul, melyből rendelhető szénszálas szett is, ami 50%-kal könnyebb az alap felniknél. A megállásról négydugattyús AP Racing fékek gondoskodnak és 290 mm-es tárcsák.
2,0 literes, turbós, négyhengeres motorja a Honda Civic Type-R-ből érkezik és ennek megfelelően 320 lóerős. A 612 kg-os Ariel Atomot ez kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítja 100-ra és 260 km/óra feletti a végsebessége. A motorhoz hatsebességes kéziváltó csatlakozik és persze, elmaradhatatlan a sperr diffi. Akinek ez nem elég, annak van 350 lovas változat is, mely nagyobb hűtőt és állítható tapadásszabályozó rendszert kap.
24 millió forintnak megfelelő összegről indul az Ariel Atom 4 alapmodellje, további 2,5 milliót kell kicsengetni a 350 lovas modellért. Innentől pedig már csak az opciós tételeken múlik a végösszeg, az élmény már az elejétől garantált.