Irdatlan nagy kerekek, eltúlzott futóműemelés és látványosan drága részletek: címszavakban ez volt a Mercedes G 500 4×42. Az autós világ hihetetlen Hulkja most elektromos autóként születik újjá – kérdés, hogy vajon ezúttal megmarad-e tanulmánynak, vagy a nagy elődhöz hasonlóan gyártásba kerül?
A stílusosan EQC 4×42 névre keresztelt szörny távolról sem annyira extrém, mint benzinmotoros példaképe. Ez persze csak a látszat: az elektromos crossover ugyanúgy portálhidas kialakítást kapott, mint amaz. Ennek köszönhetően az alapmodell EQC 400 4MATIC 140 mm-es szabad hasmagassága 293 mm-re nőtt (összehasonlításként: az alapkivitelű G-osztály azonos értéke 235 mm). Ezzel a gázlómélység 40 centire nőtt, a terepszögek pedig szintén lenyűgözőek: elöl 31,8 fok, hátul 33 fok (G-osztály: 28°/28°).
A mérnökök újraprogramozták az Off-Road hajtásvezérlést, így a 285/50 R 20 méretű abroncsok könnyebben találnak tapadást göröngyös talajon. A hatalmas gumihengerek miatt jócskán (oldalanként mintegy 10 centiméterrel) ki kellett szélesíteni a kerékíveket.
EQC 4×4² | EQC 400 4MATIC | |
Első terepszög |
31,8° | 20,6° |
Hátsó terepszög |
33,0° | 20,0° |
Középső terepszög |
24,2° | 11,6° |
Szabad hasmagasság |
293 mm | 140 mm |
Gázló- mélység |
400 mm | 250 mm |
A különleges öko-szörnyhöz speciális hanghatást is terveztek: az elektromos autóknak kis sebességnél kötelezően zajonganiuk kell az Európai Unióban, nehogy valaki alájuk sétáljon; az EQC 4×42 ezt egyedi zörejekkel oldja meg, amelyek ráadásul a fényszórókból áradnak.