Az év első kilenc hónapjában 21,7 százalékkal kevesebb új autót adtak el Magyarországon, mint 2019 azonos időszakában, derül ki a Datahouse elemzéséből. A visszaesés áprilisban és májusban volt a legnagyobb, és bár szeptemberre magához tért a piac, még nyáron is komoly veszteségeket szenvedtek el az importőrök.
2020. | 2019. | ||
január | 10 114 | 9 716 | +4,1% |
február | 11 077 | 11 229 | -1,4% |
március | 11 477 | 13 394 | -14,3% |
április | 6 182 | 12 421 | -50,2% |
május | 6 471 | 14 213 | -54,5% |
június | 10 354 | 13 575 | -23,7% |
július | 12 045 | 15 285 | -21,2% |
augusztus | 10 923 | 15 618 | -30,1% |
szeptember | 11 449 | 9 654 | +18,6% |
Összesen | 90 092 | 115 105 | -21,7% |
Ami a márkák versengését illeti, a zsugorodó piacon eltérő sikerrel boldogultak a szereplők. Ennek ellenére nem borult fel teljesen a sorrend: a Toyota és a Dacia sokat lépett előre a Top 10-ben, az Opel pedig megdöbbentő mértékben esett vissza, de a többiek többé-kevésbé megőrizték pozíciójukat. Gyakorlatilag elfogyott azonban a Suzuki előnye: nem egészen 400 autóval adtak el többet, mint a második helyen álló Toyota, míg tavaly két és félszer (!) annyi Suzuki talált gazdára, mint Toyota.
Nem volt azonban ez egyértelmű: a Suzuki 54 százalékkal, a Škoda majdnem 19-cel, a Renault közel 24 százalékkal kevesebb autót adott el, így az Opel 58,5 százalékos visszaesése egyáltalán nem kirívó – más kérdés, hogy ennek mi lett az eredménye.
Helyezés (2019) |
Márka | 2020. 01-09. |
2019. 01-09. |
Változás % |
2020. 01-09. piac-rész % |
1. (1.) | Suzuki | 9 356 | 20 391 | -54,1% | 10,4% |
2. (5.) | Toyota | 8 993 | 7 947 | +13,2% | 10,0% |
3. (2.) | Ford | 7 924 | 10 342 | -23,4% | 8,8% |
4. (7.) | Dacia | 7 628 | 7 093 | +7,5% | 8,5% |
5. (4.) | Škoda | 7 415 | 9 133 | -18,8% | 8,2% |
6. (6.) | Volkswagen | 7 299 | 7 656 | -4,7% | 8,1% |
7. (8.) | Kia | 4 557 | 5 453 | -16,4% | 5,1% |
8. (9.) | Renault | 4 111 | 5 395 | -23,8% | 4,6% |
9. (10.) | Fiat | 4 028 | 3 985 | +1,1% | 4,5% |
10. (3.) | Opel | 3 918 | 9 446 | -58,5% | 4,3% |