Az év első kilenc hónapjában 21,7 százalékkal kevesebb új autót adtak el Magyarországon, mint 2019 azonos időszakában, derül ki a Datahouse elemzéséből. A visszaesés áprilisban és májusban volt a legnagyobb, és bár szeptemberre magához tért a piac, még nyáron is komoly veszteségeket szenvedtek el az importőrök.

  2020. 2019.  
január 10 114 9 716 +4,1%
február 11 077 11 229 -1,4%
március 11 477 13 394 -14,3%
április 6 182 12 421 -50,2%
május 6 471 14 213 -54,5%
június 10 354 13 575 -23,7%
július 12 045 15 285 -21,2%
augusztus 10 923 15 618 -30,1%
szeptember 11 449 9 654 +18,6%
Összesen 90 092 115 105 -21,7%

Ami a márkák versengését illeti, a zsugorodó piacon eltérő sikerrel boldogultak a szereplők. Ennek ellenére nem borult fel teljesen a sorrend: a Toyota és a Dacia sokat lépett előre a Top 10-ben, az Opel pedig megdöbbentő mértékben esett vissza, de a többiek többé-kevésbé megőrizték pozíciójukat. Gyakorlatilag elfogyott azonban a Suzuki előnye: nem egészen 400 autóval adtak el többet, mint a második helyen álló Toyota, míg tavaly két és félszer (!) annyi Suzuki talált gazdára, mint Toyota.

Nagyot bukott, mégis vezet a Suzuki 1

Nem volt azonban ez egyértelmű: a Suzuki 54 százalékkal, a Škoda majdnem 19-cel, a Renault közel 24 százalékkal kevesebb autót adott el, így az Opel 58,5 százalékos visszaesése egyáltalán nem kirívó  – más kérdés, hogy ennek mi lett az eredménye.

Helyezés
(2019)
Márka  2020.
01-09.
2019.
01-09.
Változás
%
2020.
01-09.
piac-rész
1. (1.) Suzuki  9 356 20 391 -54,1% 10,4%
2. (5.) Toyota  8 993 7 947 +13,2% 10,0%
3. (2.) Ford  7 924 10 342 -23,4% 8,8%
4. (7.) Dacia  7 628 7 093 +7,5% 8,5%
5. (4.) Škoda   7 415 9 133 -18,8% 8,2%
6. (6.) Volkswagen  7 299 7 656 -4,7% 8,1%
7. (8.) Kia  4 557 5 453 -16,4% 5,1%
8. (9.) Renault  4 111 5 395 -23,8% 4,6%
9. (10.) Fiat  4 028 3 985 +1,1% 4,5%
10. (3.) Opel  3 918 9 446 -58,5% 4,3%