A Panda Cross mintájára a Fiat Tipo is túraöltözetbe bújt: csaknem 40 mm-rel megemelt futóművel, a Fiat 500X-től átemelt keréktárcsa / abroncs kombóval, első és hátsó fenékvédő lemezekkel és a hűtőmaszkot keretező gallytörő ráccsal készítették fel földutakra, bozótokra és egyéb, a civilizáció peremén rá váró kihívásokra a Tipo Cross modellt. Mindezt kötelező stíluselemként egyedi kerékív-toldatok, küszöbök és hátsó diffúzor, valamint tetőcsomagtartó toldja meg.
A Tipo Cross mellett a Tipo alapmodell is megújult: friss a hűtőmaszk, mostantól minden esetben LED-esek a lámpák, átrajzolták a lökhárítókat és a keréktárcsákat. Az utastérben újak a kárpitok, analóg műszerek helyett 7 colos, konfigurálható digitális tájékoztató felületről dolgozhat a vezető, míg a középkonzolon 10,25 colos érintőképernyőt találunk. A kormánykerék kisebb méretének köszönhetően egyszerre elegánsabb és sportosabb.
A vezetőtámogató és biztonsági technológiák között jelzőtábla-figyeléssel társított sebességkorlátozás, sávban tartó rendszer, a vezető fáradtságát felügyelő funkció, adaptív távfény és holttérfelügyelet szerepel.
Vezeték nélküli okostelefon-töltőt kapott az autó, és immár az Apple CarPlay és Android Auto telefon-integrációhoz sem kell kábel.
A motorkínálat teljesen megújult. Az 1,0 literes, háromhengeres benzinmotor 100 lóerős, legnagyobb nyomatéka 190 Nm; váltóját hosszúra áttételezték (130 km/óránál a motor csupán 3200-at forog percenként). Aki dízelt szeretne, 95 vagy 130 lóerős verziót választhat.