Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál. A beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom újabb leállításához vezet.
A saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoringrendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy. Múlt hét szerdán egy másik saru is eltört. Bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős és sokaknak nehézségeket okozó intézkedésekre van szükség.
A konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd valószínűleg hibázott a sarutípus kiválasztásánál. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfőtől várhatóan vasárnapig forgalomterelést vezet be, a bal pálya hídját az M1 felé ismételten le kell zárni.
A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent, a halászteleki csomópontnál nem lehet felhajtani az M0-sra.