Update: cikkünk frissült az európai specifikációjú VW Golf R adataival.
A motor a szokásos kétliteres, négyhengeres formátumot követi. Legnagyobb teljesítménye 320 lóerő, maximális forgatónyomatéka 420 Nm. Az autó 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét 250 km/órában korlátozták, de az opciós R-Performance csomag megrendelése esetén ez 270 km/órára emelkedik. A motor hőgazdálkodásáról teljesen elektronikus hűtővezérlés gondoskodik, ami felgyorsítja az üzemi hőmérséklet elérését, és ezzel csökkenti a kopást, valamint a fogyasztást. Mindkét oldalon változó a szelepvezérlés, a kipufogó oldalon a szelepemelés mértéke is variálható. A váltó alapértelmezésben hatfokozatú manuális, de kérhető hétfokozatú duplakuplungossal is az autó.
Ahogy korábbi sportos modelleknél már láthattuk, a Golf R is LED-csíkot visel keresztben az orrán – ez Amerikában kék színű, és a modellszéria uralkodó színvilágát ismerve valószínűleg Európában is az lesz, noha így összekeverhető a GTE plug-in hibriddel – mármint amíg el nem indul. A magától értetődő szín egyébként a Lapiz-kék, de ha valaki nagyon akarja, feketében és fehérben is rendelhető a Golf R.
Az első lökhárítóba légterelő elemet, a hátsóba diffúzort illesztettek; mindkettő kontrasztos fekete kivitelű. A hátsó lökhárító két szélén egy-egy dupla kipufogó kapott helyet (a rendszert az Akrapovič szállítja), a leszorítóerőt a tetőlemez kilépő peremére illesztett légterelő fokozza.
A futómű 20 mm-es ültetést kapott, a keréktárcsák 19 colosak. Az előző Golf R-hez képest is feszesebbek (+10%) a rugók és a kanyarstabilizátorok, valamint nagyobb átmérőjűek és vastagabbak a féktárcsák; a rugózatlan tömeget alumínium első fékdugattyúk csökkentik tovább. Az új alumínium segédvázon rögzített első futóműnél megnövelték a negatív kerékdőlést, így kanyarban stabilabban (és gyorsabban) haladhat az autó.
Amellett, hogy az összkerékhajtás aktívan osztja meg a hajtóerőt az első és az (alapértelmezésben több nyomatékot kapó) hátsó tengely, valamint a bal és jobb hátsó kerekek között, működését összehangolták a menetdinamikai vezérlőrendszerrel, az első tengelyen dolgozó, elektronikus részlegesen önzáró differenciálművel, valamint a másodpercenként 200 mérést végző, adaptív lengéscsillapítással. A gyár állítása szerint a világon elsőként valósítottak meg ilyen fokú futómű-integrációt; az eredmény semleges, precíz vezethetőség, fokozott dinamizmus és optimális tapadás.
A fordulékonyságot nem csak a hátsó kerekekre jutó nyomaték aktív szabályozása, hanem a változó áttételezésű kormánymű is segíti. A pillanatnyi áttétel a kormányszög mellett a fojtószelep pozíciójától, az oldalirányú gyorsulástól, a perdület mértékétől, valamint a menetsebességtől is függ. Aztán ott van a négyfokozatú (komfort, sport, verseny, egyéni) üzemmódkapcsoló, amelynek állásai között a kormánykerék bal oldali armatúráján elhelyezett R gomb megnyomásával váltogathatunk.
A verseny profilban inaktív a vitorlázás funkció (azaz tolóüzemben nem kapcsolja le a motort a vezérlés), hangosabb lesz a kipufogó, a duplakuplungos váltó, a lengéscsillapítás, a kormánymű és az összkerékhajtás pedig sportosabb beállítást kap. További két funkció is rendelkezésre áll. A „speciális” üzemet a Nürburgring nagykörére hangolták, így ha valaki futna egy kört a Nordschleifén, elég ezt választania, és minden optimális lesz – az új Golf R a belső mérések szerint 19 másodperccel gyorsabb a Nürburgringen elődjénél. A versenyüzemmódhoz képest lágyabbak a lengéscsillapítók (hiszen a Nordschliefe meglehetősen hullámos), a kanyar előtti fékezéseket pedig automatikus visszaváltással teszi hatékonyabbá a DSG váltó.
A másik különleges profil a „drift” üzem, ahol az ESC és az összkerékhajtási rendszer különleges beállításokkal teszik lehetővé, hogy a vezető kiprovokálja a hátsó kerekek tapadásvesztését. A funkciót kizárólag zárt pályára engedélyezi a Volkswagen, ezt használatát megelőzően nyugtázni kell az érintőképernyőn keresztül. (Erről a funkcióról a modell európai sajtóanyaga nem tesz említést, így elképzelhető, hogy az egyébként már 2020. november 5-től megrendelhető autóban nem lesz elérhető ez a lehetőség.)
Apropó, ESC: a menetstabilizáló rendszer alapértelmezésben aktív, de két fokozatban kapcsolható: az ESC Sport állás tágabb tűrésűre állítja a kipörgésgátlót és az agresszív visszaváltáskor jelentkező kerékblokkolást megakadályozó ASR rendszert. A funkciók a következő fokozatban teljesen kiiktathatók, illetve mégsem: ha az elülső akadályérzékelő rendszer ütközés vagy gázolás kockázatát észleli, mindent visszakapcsol, hogy meg tudja állítani az autót.