Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az egyes visszahívásokban érintett típusokat, a problémás gyártási időszakot, valamint a hiba vázlatos leírását az alábbi (csak illusztrációként szolgáló) képek alatt találod meg. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

Európai visszahívások 2020. 42. hét

Ikrek: ha egy beteg, mind beteg 1

Honda CBR1000STL/SPL
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2019.12.-2020.08.
A rosszul meghúzott rögzítőcsavarok miatt erőteljes felváltásnál lelazulhat a váltókar, a rögzítőcsavar eltörhet, és a váltókar leeshet.

Ikrek: ha egy beteg, mind beteg 2

Opel Corsa / Crossland X
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2019.03.-2020.02.
Peugeot 208 / Partner / Rifter
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2019.01.-2020-03.
Citroën C3 / C4 / C5
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2019.04-10.
DS3 Crossback
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2019.05-09.
A nagynyomású üzemanyag-szivattyút rosszul rögzítették a motorhoz, ezért üzemanyag szivároghat az útra.

Ikrek: ha egy beteg, mind beteg 3

Piaggio MP3 350 / MP3 500 / MP3 300 Hpe / MP3 300 Yourban
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2018.10.-2019.10.
A fékvezeték csatlakozójának nem megfelelő felületkezelése miatt hosszabb úton mozog a fékkar.

Ikrek: ha egy beteg, mind beteg 4

Renault Espace V
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2015.01.-2018.10.
A légterelő felső részét rosszul rögzítették, ezért menet közben leeshet, és az úttestre zuhanhat.

Ikrek: ha egy beteg, mind beteg 5

Mitsubishi i-MiEV
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: 2010-2019
Nem megfelelő tömítés miatt víz juthat a fékrendszer vákuumszivattyújába, az a rendszer korrodálását és működésképtelenné válását eredményezheti. A szervohatás megszűnése következtében megnőhet a fékút.