A Toyota már jövőre megkezdi azoknak az új generációs, öszkerékhajtású modelleknek (elsősorban pickupoknak)a bevezetését, amelyek a cégcsoport vadonatúj TNGA-F (F1) padlólemezére épülnek. Ennek fényében nem hessegethetjük el azt a kijelentést, amelyet a márka egyik döntéshozó beosztottja tett az ausztrál sajtónak: „Modellkínálatunk egyetlen tagjánál sem zárjuk ki kategórikusan a GR változatok fejlesztését. Nincs elvi akadálya annak, hogy sportverziót építsünk a Hiluxból vagy a Land Cruiserből – sőt, a GR Hilux típusnevet már le is védettük”
A létravázak merevségét és teherbírását az önhordó architektúrák kényelmi és biztonsági jellemzőivel kombináló, új padlólemez ráadásul részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok beépítését is lehetővé teszi, így nem csak sportmodellel, de hibrid variánssal is bővülhet a Land Cruiser család.
Ez izgalmas, bár nem a sportverzió számára, amely – a Toyota legújabb döntése alapján – V8-as motort egyáltalán nem kaphat, de V6-ost annál inkább. Annak azonban igen magas elvárásoknak kell megfelelnie, hiszen a GR Land Cruiser nem dinamikus közúti jármű, hanem országúton is könnyen vezethető terepversenyautó lesz.
Képeinken a 2007-es Autobody Toyota Land Cruiser 200 versenyautó