Japán legismertebb műrepülőjének tanácsait követve alakította ki az LC Aviation limitált széria különleges aerodinamikai elemeit a Lexus. Az eredmény egy minden eddiginél kezesebb, könnyebben vezethető luxuskupé.

Műrepülő világbajnok tervezte ezt az autót 1

A legtöbb esetben az autók tervezésénél két szempont merül fel, ha a légáramlásról van szó. Az egyik a légellenállás, ami növeli a zajt és a fogyasztást, ráadásul destabilizálhatja az autót. A másik a felhajtóerő, ami még a légellenállásnál is gonoszabb: ha a jármű nem simul az aszfaltra, irányíthatatlanná válik. A sportkocsik szárnya és egyéb aerodinamikai elemei tehát jó alaposan rászorítják az útra az autót, ami viszont növeli a légellenállást…

A Lexus egy műrepülő pilótájával konzultálva most egy harmadik lehetőséget térképezett fel. A 47 éves Yoshihide Muroya szerint a legfontosabb, hogy elegánsan, könnyedén suhanjon az autó, ezért olyan szárnyakat tervezett az LC kupénak, amelyek ezt valósítják meg.  Yoshi-szan útmutatását követve kézzel formálták meg azt a szénszálas kompozitból készült hátsó légterelőt, amely különleges kialakításának (a lefelé mutató szárnyvégek a légellenállást és a vibrációkat csillapító, függőleges örvényeket ébresztenek) köszönhetően stabil egyenesfutással, közvetlen kormányreakciókkal és kezes manőverezhetőséggel ruházza fel a kupét – ezek az értékek minden más esetben kizárnák egymást.

Műrepülő világbajnok tervezte ezt az autót 23

Az alkotók az egyedi, ötküllős, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák áramlástani jellemzőit is optimalizálták, így az LC Aviation széria anélkül vált még tökéletesebbé, hogy a futóművet vagy a hajtásláncot módosították volna – az egyetlen mechanikus komponens, amelyet áthangoltak, a Torsen rendszerű, részlegesen önzáró hátsó differenciálmű volt.

A mindössze hetven példányra korlátozott széria megjelenése is tekintélyt parancsoló. A fehér, ezüst vagy fekete színben rendelhető autó hűtőmaszkja, valamint hátsó lámpatestjei ugyanúgy feketék, mint a beltér. Alcantara borítja a tetőt, a napellenzőt, a kormánykereket, a sebességváltó kart, a padlókonzolt és az ajtópaneleket: ez azért fontos, mondja Yoshi-szan, mert így vezetés közben minden felületen ugyanolyan a tapintási érzet, így a pilóta könnyebben összpontosít a vezetésre.

a videó a hirdetés után indul

Yoshihide „Yoshi” Muroya

A Red Bull Air Race 2017-es világbajnoka, az idén 47 éves Yoshihide Muroya nem ismeri a lehetetlen fogalmát. 18 évesen kezdett vitorlázni, és egyetemi évei során folyamatosan képezte magát. A műrepüléssel 22 évesen találkozott, és rögtön tudta, hogy egész életében ezzel szeretne foglalkozni. Megtakarított pénzén az Egyesült Államokba utazott, hogy tanulhasson, és amikor kiapadtak a források, hazautazott, és havonta akár 500 órát (!) dolgozva ismét összeszedett annyit, hogy visszatérhessen Amerikába, és befejezhesse a képzést.

Műrepülő világbajnok tervezte ezt az autót 24

Hazájában akkoriban jóformán ismeretlen volt a műrepülés, ezért előbb hihetetlen adósságokba verve magát repülőgépet vásárolt, és csak ezután kezdett szponzorok után nézni. Állhatatosságát 2007-ben siker koronázta: a Red Bull szárnyai alá vette az elhivatott pilótát, aki két évvel később Ázsiából elsőként vehetett részt a Red Bull Air Race-en. A széria tavalyi, záró szezonjában egyetlen ponttal maradt le az aranyéremről. Kivételes erőnléte mellett spiritualitásával emelkedett ki a mezőnyből: ő volt az első pilóta, aki rendszeresen meditációval készítette fel magát lelkileg a futamokra. Jelenleg is aktív. Rendszeresen tart bemutatókat Japán-szerte, szülővárosában, Fukusimában gyerekeket vezet be a repülés varázslatos világába, illetve egyéb társadalmi rehabilitációs tevékenységekben vesz részt, legutóbbi projektje a Discovery Channellel közös repülős műsor elindítása volt.