Japán legismertebb műrepülőjének tanácsait követve alakította ki az LC Aviation limitált széria különleges aerodinamikai elemeit a Lexus. Az eredmény egy minden eddiginél kezesebb, könnyebben vezethető luxuskupé.
A legtöbb esetben az autók tervezésénél két szempont merül fel, ha a légáramlásról van szó. Az egyik a légellenállás, ami növeli a zajt és a fogyasztást, ráadásul destabilizálhatja az autót. A másik a felhajtóerő, ami még a légellenállásnál is gonoszabb: ha a jármű nem simul az aszfaltra, irányíthatatlanná válik. A sportkocsik szárnya és egyéb aerodinamikai elemei tehát jó alaposan rászorítják az útra az autót, ami viszont növeli a légellenállást…
A Lexus egy műrepülő pilótájával konzultálva most egy harmadik lehetőséget térképezett fel. A 47 éves Yoshihide Muroya szerint a legfontosabb, hogy elegánsan, könnyedén suhanjon az autó, ezért olyan szárnyakat tervezett az LC kupénak, amelyek ezt valósítják meg. Yoshi-szan útmutatását követve kézzel formálták meg azt a szénszálas kompozitból készült hátsó légterelőt, amely különleges kialakításának (a lefelé mutató szárnyvégek a légellenállást és a vibrációkat csillapító, függőleges örvényeket ébresztenek) köszönhetően stabil egyenesfutással, közvetlen kormányreakciókkal és kezes manőverezhetőséggel ruházza fel a kupét – ezek az értékek minden más esetben kizárnák egymást.
Az alkotók az egyedi, ötküllős, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák áramlástani jellemzőit is optimalizálták, így az LC Aviation széria anélkül vált még tökéletesebbé, hogy a futóművet vagy a hajtásláncot módosították volna – az egyetlen mechanikus komponens, amelyet áthangoltak, a Torsen rendszerű, részlegesen önzáró hátsó differenciálmű volt.
A mindössze hetven példányra korlátozott széria megjelenése is tekintélyt parancsoló. A fehér, ezüst vagy fekete színben rendelhető autó hűtőmaszkja, valamint hátsó lámpatestjei ugyanúgy feketék, mint a beltér. Alcantara borítja a tetőt, a napellenzőt, a kormánykereket, a sebességváltó kart, a padlókonzolt és az ajtópaneleket: ez azért fontos, mondja Yoshi-szan, mert így vezetés közben minden felületen ugyanolyan a tapintási érzet, így a pilóta könnyebben összpontosít a vezetésre.
Yoshihide „Yoshi” Muroya
A Red Bull Air Race 2017-es világbajnoka, az idén 47 éves Yoshihide Muroya nem ismeri a lehetetlen fogalmát. 18 évesen kezdett vitorlázni, és egyetemi évei során folyamatosan képezte magát. A műrepüléssel 22 évesen találkozott, és rögtön tudta, hogy egész életében ezzel szeretne foglalkozni. Megtakarított pénzén az Egyesült Államokba utazott, hogy tanulhasson, és amikor kiapadtak a források, hazautazott, és havonta akár 500 órát (!) dolgozva ismét összeszedett annyit, hogy visszatérhessen Amerikába, és befejezhesse a képzést.
Hazájában akkoriban jóformán ismeretlen volt a műrepülés, ezért előbb hihetetlen adósságokba verve magát repülőgépet vásárolt, és csak ezután kezdett szponzorok után nézni. Állhatatosságát 2007-ben siker koronázta: a Red Bull szárnyai alá vette az elhivatott pilótát, aki két évvel később Ázsiából elsőként vehetett részt a Red Bull Air Race-en. A széria tavalyi, záró szezonjában egyetlen ponttal maradt le az aranyéremről. Kivételes erőnléte mellett spiritualitásával emelkedett ki a mezőnyből: ő volt az első pilóta, aki rendszeresen meditációval készítette fel magát lelkileg a futamokra. Jelenleg is aktív. Rendszeresen tart bemutatókat Japán-szerte, szülővárosában, Fukusimában gyerekeket vezet be a repülés varázslatos világába, illetve egyéb társadalmi rehabilitációs tevékenységekben vesz részt, legutóbbi projektje a Discovery Channellel közös repülős műsor elindítása volt.