A holttérfigyelő technológia egy igen gyakori baleseti formát képes megelőzni: ha mellettünk és mögöttünk (azaz tükreink holtterében) autó halad vagy közelít, a technológia fényjelzéssel figyelmeztet, hogy ne váltsunk sávot.
A figyelmeztetés azonban nem mindenkinek elég, ezért a Ford most aktív kormányzással egészítette ki a technológiát: a Kuga kompakt crossoveren debütáló rendszer effektíve megakadályozza, hogy sávot váltsunk, ha az ütközéshez vezetne, a kormány működtetésével. A rendszer akár 28 méterrel a Kuga mögött figyeli a forgalmat, másodpercenként 20 mintát véve, 65 és 200 km/óra sebesség között. A rendszer az előre tekintő kamera segítségével észleli az irányváltást, és kiszámolja, hogy a két jármű ütközni fog-e. A technológia 30 km/óránál nem nagyobb sebességkülönbség esetén képes hatékonyan beavatkozni.
Ha már úgyis előre figyel egy kamera, a Ford egy másik technológiát is bevezetett: ha 30 km/órával vagy annál lassabban haladunk, és bekanyarodnánk, de szemből jármű érkezik, a rendszer képes automatikusan fékezni, hogy elkerülje az ütközést. A technológia nem igényli a felfestések jelenlétét, így akár parkolóban vagy építési területen is működik.
Mindkét technológia képes éjjel is működni, ha felkapcsolták a jármű lámpáját.