Egyre többeket foglalkoztat a kérdés, hogy mihez kezdjünk magunkkal, amíg autónk elvezeti önmagát. A MINI Vision Urbanaut nem ad egyértelmű választ, inkább új kérdéseket vet fel.
Az alkotók három üzemmódot – vagy ahogy ők nevezik, három pillanatot – ragadtak ki a mindennapi életből: ezek a lazulás (chill), a kalandozás (wanderlust) és a bulizás (vibe), és ezek köré rendezték az autó feladatköreit.
Az első pillanat a nyugalomról szól, egyfajta énidőről, amit tölthetünk pihenéssel vagy munkával – a lényeg, hogy zavartalanul. A második a vezetés élményét helyezi előtérbe, azaz a tulajdonosnak lehetősége lesz átvenni az autó irányítását. A vibe pedig a közösségi élet pillanata – akár személyesen, akár virtuálisan.
A három üzemmódhoz eltérő utastér-kialakítások tartoznak: a vezetői környezetből olvasósarok lesz, a műszerfal lesüllyesztve kanapéként szolgál, a szélvédőt pedig felnyithatjuk, beengedve a friss levegőt, a hangokat. Hátul fényfüzérrel megvilágított kuckó várja a kikapcsolódásra vágyó utast. Középen nyitott tér található, variálható ülésekkel, asztalkával, rajta egy cserép virággal.
Az imént említett cockpit megőrzi a MINI-re jellemző központi elhelyezésű, körkörös kijelzőt, ez azonban ez esetben nem a műszerfal, hanem az autó közepét jelenti, hiszen utazás közben innen tájékozódhatunk az eseményekről. Az asztalkán hangulatvezérlő kezelőfelületet is kialakítottak, ahonnan fények, színek, illatok és zenék kombinálhatók, kedvünk szerint.
Az elektromos MINI Vision Urbanaut maximálisan kihasználja a rendelkezésre álló teret. Az olyan hagyományos komponensek, mint a fényszórók, a hűtőmaszk vagy a kerekek folyamatosan változó megjelenésű, interaktív kommunikációs eszközzé válnak. A C oszlop valójában egy galéria, ahol az utazáshoz kapcsolódó élmények jeleníthetők meg.
A legizgalmasabb – és leginkább kézzel fogható – fejlesztés egyébként nem a sok digitális funkció, hanem a környezetvédelmi törekvések: az autó újrahasznosított anyagokból építkezik, és teljes egészében króm- és bőrmentes.
A MINI Vision Urbanaut megismeréséhez kevés az állókép: kattints ide, és nézd meg a gyári videókat!