„A Bosch a teljes német autóiparral együtt az EU-nak a Párizsi Klímaegyezménnyel kapcsolatos céljainak megvalósítása mellett áll” – szögezte le a Bosch vezérigazgatója, Volkmar Denner, hangsúlyozva, hogy „ehhez azonban nem újabb tilalmak bevezetésére, hanem a meglévő szabályozási rendszer hiányosságainak elhárítására lenne szükség”.

Denner szerint az emissziós értékeket valós használati körülményekre és a termelés teljes láncára vonatkozóan kellene meghatározni.

Az Európai Bizottság 2021 végén új emissziós határértékek bevezetésére készül javaslatot tenni személyautókra és furgonokra vonatkozóan az Euro 7 norma keretében, ami 2025-ben lépne életbe. Az autóipar szerint viszont a normák további szigorítása már a belső égésű motorok végét jelentené.

„Alapos okunk van az aggodalomra, ha a környezetvédelmi célok teljesítése érdekében eleve ki kell zárnunk különböző klímakímélő technológiák alkalmazását” – vélekedett Denner. Véleménye szerint a klímapolitikai célokat csak minden megoldásra nyitott és széleskörű technológiai megközelítéssel lehetséges elérni, az elektromos mobilitás és más alternatív üzemanyagok együttes alkalmazása mellett.

A Bosch jelenleg is nagy összegeket fordít az elektromos mobilitási technológia fejlesztésére, de tevékenységének oroszlánrésze a belső égésű motorokra támaszkodik.