Super Trofeo Omologata, röviden STO: nem ok nélkül kapta ezt a nevet az olasz sportmárka legújabb alkotása, hiszen közvetlenül hasznosítja a Lamborghini globális motorsport-tevékenységeiben a Huracán Super Trofeo EVO és Huracán GT3 EVO versenyautókkal szerzett tapasztalatokat.
Kezdjük a motorral, mert az a legegyszerűbb: az 5,2 literes V10-es ugyanaz a 640 lóerős, 565 Nm nyomatékú szívómotor, ami a Huracán EVO és Super Trofeo versenyautókban szolgál. Álló helyzetből 3,0 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az 1340 kg-ra (száraz tömeg) fogyasztott autót. 200-ig 9 másodpercbe telik eljutni, a végsebesség 310 km/óra.
A futómű egyedi fejlesztés: megnövelték a nyomtávot, a perselyek merevebbek, a kanyarstabilizátor keményebb, a lengéscsillapítás adaptív. A hátsókerék-kormányzást áthangolták, a kormánymű közvetlenebb, és megszabadultak a változó áttételezéstől, így minden helyzetben kiszámítható, igen közvetlen kormányérzetet kapunk.
A karbon-kerámia fékrendszer extra hűtést kapott, elöl hat, hátul négy dugattyú harapja a hatalmas tárcsákat. A fékrendszer terhelhetősége és a maximális fékerő egyaránt jelentősen nőtt, a lassulás mértéke 7%-kal javult. Az autó 30 méteren áll meg 100 km/óráról, ha 200-ról fékezünk, 110 méter a fékút.
Az STO 43 kilogrammal könnyebb az eleve pehelysúlyú Huracán Performante modellnél. Még a szénszálas elemeket is tovább fogyasztották, a keréktárcsák magnéziumból készültek, a szélvédő vékonyított kivitelű.
A leglátványosabb változás az aerodinamikai csomag, amely a leszorítóerő fokozása mellett a motor légszomját hivatott oltani, valamint segíti minden mozgó komponens hűtését. Oldalakon át lehetne részletezni a versenysportból merített megoldásokat, maradjunk most két fontos sarokszámnál: az STO közegellenállása 37 százalékkal csökkent, a leszorítóerő ellenben 53 százalékkal nőtt a Huracán Performantéhoz képest.
Az autó európai irányára némi apró híján negyedmillió euró, ez átszámolva durván 90 millió forint.
Ha videón is megnéznéd a Lamborghini Huracán Super Trofeo Omologatát, kattints ide!