Az eddigi kétliteres, 200 lóerős boxermotort 2,4 literes, 231 lóerős egységre cserélte, de a korábbi találgatásokra rácáfolva turbófeltöltőt továbbra sem alkalmaz a Subaru BRZ. A módosítások nyomán az eddigieknél is mélyebbre került a tömegközéppont, a 7000/percig elforgó motor legnagyobb forgatónyomatéka 249 Nm (+15%), miközben a tömeget sikerült az előző szériához hasonló szinten (kézi váltóval akár 1250 kg) tartani. A váltó lehet hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata, utóbbi új Sport üzemmódot kapott, visszaváltást támogató gázfröccsel és a felkapcsolást kanyarban megakadályozó funkcióval.

Mindene más lett, mégis ugyanolyan maradt a boxermotoros sportkupé 1

Mindez nyilván élvezetes vezethetőséget, az eddiginél is dinamikusabb gyorsítóképességet eredményez, de a menetdinamikai adatok még nem állnak rendelkezésre.

Ahogy a blokk formátumát, úgy a dizájnt is megőrizte a modell: könnyen hihetnénk erős ráncfelvarrásnak a jövő ősztől forgalomba kerülő autót, ám a karosszéria 50 százalékkal megnövelt torziós merevsége elárulja, hogy új konstrukcióról van szó. Elöl MacPherson, hátul kettős lengőkaros a felfüggesztés. A menetstabilizáló rendszerek érzékenysége öt fokozatban állítható, beleértve a teljes kikapcsolást is.

Mindene más lett, mégis ugyanolyan maradt a boxermotoros sportkupé 87

A tengelytáv 0,5, a teljes hossz 3,0 centiméterrel nőtt; a 426,5 centiméter hosszú autó pont egy centiméterrel alacsonyabb a jelenleginél – az arányok sem változtak tehát eszeveszett mértékben. A legfeltűnőbb újdonság az első kerekek mögötti légkivezető nyílás, amely a légellenállást hivatott csökkenteni.

A csomagtartóban elfér négy versenyabroncs – nyilván úgy, ha lehajtjuk a hátsó szükségüléseket. Ennél fontosabb újdonság a beltérben a teljesen átalakított vezetői környezet. A műszeregység vadonatúj, 7 colos kijelző, amely analóg és digitális formában egyaránt képes szimulálni a fordulatszámmérőt, mint elsődleges információforrást. Van egyébként vízhőmérő, áramerősség-mérő vagy gyorsulásmérő is, ezeket oldalt lehet megjeleníteni.

Mindene más lett, mégis ugyanolyan maradt a boxermotoros sportkupé 88

A középkonzolon 8 colos érintőképernyőt találunk, amely támogatja az összes modern telefonszinkronizálási funkciót, míg az automata váltós kiviteleket Subaru EyeSight vezetőtámogató technológiákkal is felvértezik. A kagylóüléseket piros öltések díszítik.

A Subaru BRZ Japánban készül majd, az észak-amerikai forgalmazás 2021 szeptemberében indul. Sem az európai értékesítésről nincsenek információk, sem arról, hogy ismét lesz-e Toyota GT86 verzió – logikus volna, hogy legyen, hiszen a motor továbbra is a Toyota kettős befecskendezési rendszerét használja.

Mindene más lett, mégis ugyanolyan maradt a boxermotoros sportkupé 89

Kattints ide, ha videón is meg szeretnéd nézni a vadonatúj Subaru BRZ-t!