Egészen másképp nyújt vezetési élményt az elektromos autó, mint az eddig megszokott benzint égető gépek, ez biztos. Sokaknak a hang hiányzik belőlük, másoknak a kütyü túl sok, valaki pedig a hosszú töltési időt nem szeretné kivárni. Az viszont egészen biztos, hogy a világ most ebbe az irányba megy és ebben kell megtalálni a jóságot.
Szerencsére vannak olyan autók, amiben eléggé szem előtt van a szórakozáshoz vezető ösvény. Ilyen a Porsche első teljesen elektromos szériaautója, a Taycan is.
24 órás megmérettetésen, tengernyi állórajton és 7 perc 42 másodperces nürburgringi köridővel is bizonyította már a Taycan, hogy igazi Porsche. De a kilinccsel előre autózás még hiányzott, így rögvest előrukkoltak egy rekorddal.
Joanne Brent felügyelő és a Guinness Rekordok Könyvének csapata gondosan felmérte a Hockenheimringen található Porsche Experience Center megfelelő részét. A 80 méteres átmérőjű, fellocsolt kört egy földmérő milliméteres pontossággal mérte fel. Az autóra GPS és elfordulásérzékelő szenzorok kerültek a hátsókerekes Taycanra, hogy mérhető legyen a drift.
Dennis Retera, a Porsche egyik instruktora összesen 210 kört tett meg a 200 méter hosszú driftkörön. Az 55 perces menet alatt 42,171 kilométert tett meg és 46 km/óra volt az átlagsebessége. Ez lett most a leghosszabb, elektromos autóval kivitelezett drift rekordja, amit alább megnézhetsz videón!