A 488 GT3 és GTE versenyautók technológiáját a nemzetközi versenyszériák korlátozásai nélkül alkalmazza, így valójában mindennél brutálisabb a Ferrari 488 GT Modificata, amelyet legértékesebb vevői számára tart fenn a Ferrari. A V8-as turbómotor teljesítményét nagyságrendileg 700 lóerőre emelték, módosították a váltó áttételeit, és szénszálas tengelykapcsolót építettek be.
A Nürburgringen finomított 488 GT Modificata teljesen átdolgozott aerodinamikai csomagot kapott, amely elöl nagyobb leszorítóerőt ébreszt, ugyanakkor nem növeli a légellenállást, így az autó érzékenyebben reagál a hátsó szárny szögének módosítására. A karosszéria az alumínium tetőszerkezet (tetőlemez + tetőoszlopok) kivételével karbonszálas kompozitból készült. A teljes leszorítóerő 230 km/óránál meghaladja az egy tonnát!
A fékrendszert a Brembóval közösen fejlesztették ki, az ABS az idei 488 GT3 EVO-ból származik. Az autó telemetriai adatgyűjtő egységet is kapott. Annyira pedig mégsem versenyautó a 488 GT Modificata, hogy ne legyen benne tolatókamera, utasülés vagy abroncsnyomás-ellenőrző rendszer.
Az autót első körben csak azok rendelhetik meg, akik az előző néhány évben részt vettek a Ferrari klub márkaversenyein. A 488 GT Modificata minden további nélkül részt is vehet a Club Competizioni GT versenyeken: 2021-ben például olyan illusztris versenypályákon zajlik majd a küzdelem, mint a Virginia International Raceway, Monza, Watkins Glen, Suzuka és a Nürburgring.
Az alábbi videón természetes közegében nézheted meg a Ferrari hobbi-versenyautóját, kattints az indításhoz!