A járda felé nyíló extra ajtócskával egészítették ki a Fiat 500-ast. A találóan Fiat 500 3+1 névre keresztelt jármű koncepcióját jó sokan alkalmazták már korábban, ám ezúttal valóban praktikusnak tűnik.

Egyszerre bájos és praktikus ez a kisautó 1

Míg ugyanis egy Mini Clubman, Mazda MX-30 vagy BMW i3 hátsó üléssorán (korlátozottan) felnőttek is elférnek, a Fiat 500 tényleg csak kisgyerekek cipelésére alkalmas, akik pedig maguktól amúgy sem szállnának ki a kocsiból – ez fontos, mert a hátsó ajtó csak az első után nyitható. Ráadásul a plusz fél ajtó megkönnyíti a gyermekülések beszerelését is.

Egyszerre bájos és praktikus ez a kisautó 25

A Fiat 500 3+1 kívül pont ugyanakkora, mint a normál verziók, az extra szerkezet miatt 30 kg pluszt cipel csak magával az autó.

A Fiat 500 mostantól kétféle akkumulátorral és töltőrendszerrel rendelhető. Az új belépő modell 23,8 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora 180 km WLTP szerinti hatótávolságot kínál (városi használatban 240 km).

Egyszerre bájos és praktikus ez a kisautó 26

Ez a variáns 50 kW-os gyorstöltőt kapott, míg a másik, eddig is ismert, 40 kWh-s változat, amely WLTP szerint 320 (városban 480) kilométert megy el egy feltöltéssel, 85 kW-os gyorstöltőn keresztül veszi fel az energiát. A villanymotor 118 lóerős, a végsebességet 150 km/órában limitálták, az autó 3,1 mp alatt gyorsul 50 km/órára, és 9,0 alatt 100-ra.

Egyszerre bájos és praktikus ez a kisautó 27

A Fiat 500 3+1 nem tanulmány, hanem sorozatgyártású karosszériaváltozat; a bevezetés pontos részletei még nem ismertek.