A spanyol km77.com autós weboldal jávorszarvastesztekre szakosodott: szabványosított körülmények között mérik meg, mekkora sebességig marad uralható egy autó egy vészhelyzeti kikerülő manőver során.
Legutóbb egy ferdehátú Audi A3-ast fogtak vallatóra, és az eredmények ellentmondásosak voltak.
A tesztelők azt találták, hogy amennyiben a hirtelen irányváltás utáni ellenkormányozás kellően intenzív, az eredendően alulkormányozott autó az átlagnál hajlamosabb arra, hogy túlkormányozottá váljon. Ez azonban nem kritika: a jelenség valójában megkönnyíti a kompakt ferdehátú irányban tartását.
Ennek ellenére nem tudták 72 km/óránál nagyobb sebességgel végrehajtani a manővert, amiben az is közrejátszott, hogy hirtelen elforgatáskor felkeményedik a szervokormány, így nehézzé válik a forgatása. Az autó egyébként nagyobb sebességnél is uralható maradt, a bójákat azonban elcsapta, így a teszten nem felelt meg – nem véletlenül 77km.com ugyanis a weboldal címe: azok az autók számítanak fenntartás nélkül biztonságosnak, amelyek ezzel a sebességgel képesek teljesíteni a kikerülési vészmanővert.
A spanyol újságírók szerint egyébként az abroncsválasztás is szerepet játszhat a közepes teljesítményben: tapasztalatuk szerint az Audira szerelt Brigestone Turanza abroncsok más autón sem tettek lehetővé ennél nagyobb sebességű manőverezést.
A szlalompályán fürgén, hatékonyan ment végig az autó, megőrizve finom túlkormányzottságát, ám az abroncsok visszafogott tapadása miatt a kormányreakciók nem voltak olyan közvetlenek, mint szerették volna.
A teszten a modell ötajtós ferdehátú (Sportback) kivitele vett részt, 2,0 literes, 150 lóerős TFSI benzinmotorral szerelve. Az elsőkerék-hajtású kompakt mindkét rendelhető sebességváltóval (hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos) 8,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 220 km/óra.