Nagykereskedelmi mennyiségű króm, szájharmonika stílusú hűtőrács, egymásra pakolt, szögletes fényszórók: ezek egyértelműen a késő hetvenestől a kora kilencvenes évekig (mármint a XX. században) gyártott amerikai haszonjárművek jellegzetes stíluselemei.
Ez az autó mégsem akkor készült, hanem napjainkban – egészen pontosan 2021 nyarán kezdik majd gyártani. Elkövetője az a Mitsuoka, amely épített már harcsaarcú Honda NSX-et, Morgan-fejű Mazda MX-5-öst, és öreg Jaguarra hajazó Nissan Micrát. Ezekhez a bizarr alkotásokhoz képest (bár az MX-5 egészen vagány lett) a Mitsuoka Buddy formavilága kifejezetten harmonikus, kiegyensúlyozott (a farra applikált fürdőszoba-tükörtől azért megszabadulnánk.)
A rengeteg egy- és kéttónusú színben, modern és retro hatású keréktárcsákkal, aszfalt- és terepabroncsokkal egyaránt rendelhető Mitsuoka Buddy alapját az aktuális Toyota RAV4 adja. Az előre dőlő orr (ami miatt jó 13 centivel hosszabb lett a jármű) jót tesz az autó stílusának, az agresszív arculatot elegánsabbá, izgalmasabbá teszi – különösen, ha jól választunk színeket.
Amilyen látványosak a külső változások, annyira minimális az eltérés a lemezek alatt. Az üléseket újrakárpitozták – és ennyi. A műszaki tartalom is változatlan, az autó kétliteres benzinmotorral és 2,5 literes hibridként egyaránt elérhető; a plug-in hibrid variáns egyelőre nem szerepel a palettán.
Évente 150 darabot (jövőre még csak 50-et) készül építeni a Buddyból a Mitsuoka, mindet kézzel. Ez persze nem olcsó: a Buddy ára 70 százalékkal magasabban indul, mint az alapkivitelű Toyota RAV4: 2,7 helyett 4,7 millió jent (átszámítva kb. 13,5 millió forintot) kell kifizetni az autóért. Mindegy is, mert a Buddyt csak Japánban, csak jobbkormányos kivitelben forgalmazzák.