Többek között Kalifornia és Bajorország után a világ újabb pontját érheti érzékenyen karbonsemlegességi terv. Ennek részeként ugyanis

a 2030-as évek közepére Japánban is megválnának a dízelüzemű autóktól,

2050-re pedig a zéró szén-dioxid-kibocsátás a cél – írja a Reuters az NHK japán közszolgálati médium csütörtöki riportjára hivatkozva.

Szuga Josihide, Japán miniszterelnöke októberben hirdette ki először környezetvédelmi elképzeléseit, két hét leforgása alatt ez a második G7-ország, amely határidőt szab a hagyományos autók kitiltására. A japán iparügyi minisztérium év végéig dolgozza ki az ezzel kapcsolatos terveket – jelentette be Kató Kacunabu kormányszóvivő csütörtöki sajtótájékoztatóján.

Azt remélik az állami beavatkozásoktól, hogy az elektromos és hibrid járművek gyártása által a gyártók között kialakuló technológiai verseny arra buzdítja majd az autósokat, hogy lecseréljék benzines és dízel autóikat. Erre reagálva a nagyobb autógyártók, köztük a Toyota nagyobb kutatás-fejlesztési erőforrásait bevetve már elkezdte használni elektromosjármű-technológiáját.

Ashvani Gupta, a Nissan operatív igazgatója a múlt hónapban arról beszélt a hírügynökségnek, hogy hajlandó lépni Nagy-Britannia döntésére, ami öt évvel gyorsíthatja meg az új benzin- és dízelüzemű személy- és teherautók kivonását, ami így 2030-ig, vagyis tíz éven belül mehet végbe.

Japánban is fontolgatja az iparügyi minisztérium annak kötelezővé tételét, hogy a későbbiekben már csak elektromos autók hagyhassák el a gyártósort, ezzel kapcsolatos szándékait még az év vége előtt véglegesítheti. Mindenesetre a legtöbb japán autógyártó csendben várja a további fejleményeket, a Toyota, a Honda, a Nissan és a Mitsubishi sem reagált a Reuters megkeresésére.