A közös cégcsoportba tartozó Toyota és Lexus márkák egymástól függetlenül, de egyszerre mutatták be annak az új generációs modellcsaládnak az alkotóelemeit, amelynek első tagja, egy középkategóriás szabadidőjármű már akár jövőre bemutatkozhat Európában.
Az e-TNGA padlólemez ugyanúgy méretezhető lesz, mint belső égésű motorokhoz kidolgozott rokonai, ezt azonban kifejezetten villanyautókhoz fejlesztették ki: bármely tengely kaphat (elektromos) hajtást, a változó tengelytávval együtt az akkumulátorcellák mennyisége és összkapacitása is variálható.
A Toyota elsőként egy szabadidőjárművet húz fel az e-TNGA padlólemezre, és a jelek szerint erre készül a Lexus is, bár a gyári kémfotókon látható, meglehetősen bumfordi modellnél százszor elegánsabb, áramvonalasabb autót irányoznak elő azok az előzetes fotók, amiket a Lexus megvillantott.
Ennél is fontosabb azonban a Direct4 névre keresztelt rendszer, amely variálható nyomatékmegosztású elektromos összkerékhajtást takar. A tengelyekre szerelt villanymotorok vezérlésével megvalósítható tisztán elsőkerék-hajtás, 50:50 arányú nyomatékelosztás, de akár a hajtóerő 80 százaléka is hátra küldhető – akár a vezető szándéka szerint, mint a GR Yarisban, akár egy ultra fejlett menetstabilizáló rendszer gondjaira bízott, automatikus szabályozással.
A Direct4 tehát tényleg olyasmi, mintha Pom-Pomot vezetnénk: egy szempillantás alatt a biztonságos alulkormányzottságtól az agresszív túlkormányzottságig variálható vele az autók személyisége.
A Direct4 nagy előnye, hogy nem csak akkumulátoros elektromos, hanem hibrid hajtásláncoknál is alkalmazható, hiszen a Toyota/Lexus összkerékhajtású hibridjeinél eleve mindkét tengelyen dolgozik egy-egy villanymotor.