A koronavírus-járvány miatti gyárleállások a céges autók piacára is hatással voltak – áll az Arval flottakezelő elemzésében. A megrendelt flottás új autók és alkatrészek nem érkeztek meg, a szállítási határidők elcsúsztak, az augusztus-ősz elejére várt autók 30 százaléka a tavaszi gyárleállás miatt átlagosan 1-2 hónappal később érkezett meg.

Az ügyfelek egy része úgy reagált, hogy elhalasztotta a beszerzéseket, a flották megújítása helyett tovább használta a meglévő járműveket. A meghosszabbodó szerződések indították el azt a trendet, hogy az autók átlagos életkora növekedésnek indult.

A cégek az autóiktól nem váltak meg, mert az egészségügyi intézkedések miatt jelenleg az autó jelenti a legbiztonságosabb egyéni közlekedési módot. Volt, ahol olyan munkavállaló is kapott céges autót, aki korábban nem.

Általánosságban népszerűbbé vált az operatív lízing a pandémia által kiváltott gazdasági válság hatásaként. A szolgálatás azért vonzó, mert nincsen induló költség, csak havi díjat kell fizetni a járművek használatáért és minden kapcsolódó szolgálatásért.

Az Arvalnál a középtávú bérlés lett 2020 másik húzóterméke, a kategória közel 50 százalékot növekedett. Ennek az állhat a hátterében, hogy a partner bármikor visszaadhatja kötbérmentesen a lízingelt járművet, és ugyanígy meg is hosszabbíthatja a bérletet.