Soros háromhengeres, 800 köbcentis motorja 147 erőt ad le percenkénti 13 ezres fordulatszámon, száraz tömege alig 173 kg, végsebessége 240 km/óra: az MV Agusta Superveloce nem annyira menetteljesítményei és műszaki paraméterei, hanem különleges megjelenése miatt érdemel figyelmet.

Retro sportmotort ihletett a retro sportautó 1

A lekerekített áramvonalidom és az egy darab, kerek fényszóró ugyanis évtizedekkel ugrik vissza a múltba – az optika akkor is hatásos varázslat, ha tudjuk, a motorkerékpárt amúgy digitális műszeregységgel, tempomattal, műholdas navigációval és hasonló modern elektronikai rendszerekkel szerelték fel (még a motor beállításai is okostelefonról módosíthatók.)

Retro sportmotort ihletett a retro sportautó 21

Hasonlóan skizofrén jószág az Alpine A110, amely szintén a múlt századi megjelenést ötvözi modern tartalommal. Nyilván ezért jutott eszébe a két butikmárka marketingeseinek, hogy készüljön egy 110 darabos limitált széria az MV Agustából, amely az A110 színvilágát és emblémáit hordja magán (a tankot díszítő, Alpine feliratú bőrhevederrel egyetemben.)

Retro sportmotort ihletett a retro sportautó 22

A sorszámozott motorkerékpárért 36 ezer eurót (kb. 13 millió Ft) kell leperkálnia az érdeklődőknek. Ehhez képest az 55 ezer eurónál (kb. 20 millió Ft) induló Alpine A110 kifejezetten jutányos vétel. Az A110 GT4 csúcsmodellért persze több mint háromszor ennyit kell kifizetnünk – az is igaz, hogy az meg egy pályaképes versenyautó.

a videó a hirdetés után indul