Nem jó buli manapság kisautót gyártani, a Fiat 500 és a Toyota Aygo mellett nem sokan rúgnak labdába a szegmensben. A Fiat a közelmúltban elektromos hajtásra váltott, követve a VW-csoport példáját, ezzel viszont hatalmas költségeket vett részben magára, részben ügyfeleire a cég – mindezt egy rendkívül árérzékeny, rossz profitarányú kategóriában.

A Toyota viszont köszöni, megvan elektromos autók nélkül: annyiféle hibridet gyártanak, hogy már így is a második legerősebb helyen állnak a CO2-kibocsátás terén, így belefér, hogy az Aygo harmadik generációját olcsón, benzinmotorral kínálják. Később lesz majd persze hibrid, nem is csoda, hiszen az új Aygo a Yaris-szal közös, friss padlólemezre épül majd.

Mégsem tűnik el a legkisebb Toyota 1

A kémfotókat elnézve egyébként nem csak a lemezek alatt fog a tesóra hasonlítani az Aygo: a várhatóan 2021 során bemutatkozó modell bátran merített a Yaris stíluselemeiből. Ami a korábban beharangozott crossovert illeti, arról még nem mondanánk le: ahogy a Yarisból is készült emelt hasú variáns, úgy az Aygo is életképes lehetne marconább, járdaszegély-barátabb kivitelben.