A Porsche a hatvanas évektől a nyolcvanas évek derekáig a rali világának fontos szereplője volt. A hőskor utolsó nagy autói, a 911 SC, a 911 SC RS és persze a 959 ihlette azt a különleges terep-versenyautót, amelyet valóban versenyzésre szeretne használni gazdája.
Az All-Terrain Competition Study (ACS) egyszerre két kivitelben készült: az egyikkel kifejezetten terepralikon kíván részt venni a tulaj, míg a másikat inkább aszfaltra, murvára optimalizálták.
Habár a Singer több tucat csodálatos átépítésen van már túl, ehhez a projekthez segítséget kértek, méghozzá a brit Richard Tuthilltől, aki évtizedek óta épít és hajt terepversenyautókat.
Az 1990-es gyártású 964-esek minden porcikáját átdolgozták. A futóművet megemelték és megerősítették, kerekenként kettő, állítható lengéscsillapítót helyezek el. A fenéklemezt lepáncélozták, a karosszériaelemeket könnyen cserélhető, nyitható karbon panelekre cserélték. A 3,6 literes turbómotor teljesítményét 450 lóerőre lőtték be, ez később igény szerint tovább növelhető. Az autók állandó összkerékhajtást kaptak, elöl, hátul és középen részlegesen önzáró differenciálművek találhatók, a váltó szekvenciális versenydarab.
Az autókba nagy kapacitású üzemanyag-tartályt építettek be, elöl és hátul is találtak helyet egy-egy pótkeréknek. A bukókeret és az ülések megfelelnek az FIA előírásoknak, de ivórendszer és verseny-GPS is került az autókba.
A jó hír, hogy a megrendelő beleegyezett, hogy a Singer a későbbiekben részben vagy egészben megismételje a projektet, így bárki építtethet magának egy ilyen – vagy hasonló – terep-Porschét, csak legyen sok pénze és még több türelme.