Vannak autósok, akik kínos rendszerességgel és alapossággal takarítják autójukat, mások csak akkor vonszolják el magukat a mosóba, ha a kosztól már nem látszik a kocsi eredeti színe. Mindkét esetben van azonban a folyamatban egy közös momentum: az ember.
A Toyota ezt a tényezőt szeretné kiiktatni – nem azért, mintha nem élveznénk a csutakolást, hanem mert ha valóban eljön az önjáró autók kora, amikor a járművek függetlenítik magukat tőlünk, akkor észszerűtlen volna a használatnak pont ezt a fázisát emberi felügyelet alatt hagyni. Annál is inkább, mert az önjáró gépkocsik számtalan szenzorának a működését is akadályozhatja a lerakódott sár, por és egyéb piszok, tehát nem csak esztétikai, de technológiai elvárás is, hogy tiszták legyenek.
Kidolgoztak tehát egy rendszert, amivel optikai észlelés nélkül is valószínűsíthető, hogy az autó mosásra szorul.Az USA-ban szabadalmaztatott folyamatban fejlett érzékelők segítségével figyelik a környezeti viszonyokat. A jármű folyamatosan GPS-adatokat küld egy felhő alapú központba, amely azután meghatározza, hogy az útvonal átvezetett-e földúton, illetve olyan területeken, ahol az adott időben csapadékos időt jeleztek (a Toyota járművei egyébként erre már önmaguktól is képesek).
Ha igen, a rendszernek nincs más dolga, mint a legközelebbi megfelelő mosóba irányítani a robotautót. Ha nem, akkor marad a használat alapú mosás: az autó bizonyos időközönként, illetve adott távolság megtétele után rálép a tisztulás útjára.
A vállalat részletes leírása szerint egyébként a technológia akár hagyományos, sofőr vezette járműveknél is alkalmazható: ahogy a modern autók figyelmeztetik vezetőjüket, hogy pihenjen, vagy tartsa be az előírt sebességkorlátozást, ugyanúgy emlékeztethetik gazdájukat, hogy ideje tisztává varázsolni a járművet.