Négyféle felszereltségi szinten, három különböző összkerékhajtási rendszerrel, 61 centis gázlómélységgel, 106 mm-en szabályozható magasságú légrugózással, adaptív lengéscsillapítással, elektronikus offroad-programokkal és aktív zajcsillapítással érkezik a vadonatúj önhordó platformra épülő Jeep Grand Cherokee.
A piaci szempontból legfontosabb újítás persze a három üléssor, amelyet egyelőre 2+2+2 üléselrendezéssel mutatott be a Jeep, de később nyilván elérhető lesz hétszemélyes kivitelben is. A 3091 mm-es tengelytáv bőséges férőhelyet ígér.
Egyelőre kétféle motorral rendelhető az autó: a 3,6 V6-os benzinmotor 290, az 5,7 V8-as 357 lóerős; az előbbi 2,7 tonnát tud vontatni, az utóbbi 3,2-val is megbirkózik, miközben fogyasztását változó szelepvezérlés és hengersor-lekapcsolás mérsékli. Az igazi spórolást azonban az a funkció hozza, amely automatikusan lekapcsolja az első tengely hajtását, ha a tapadási viszonyok nem indokolják az összkerékhajtást. A csomagtartó az ülések konfigurálásától függően 487-2395 literes.
Vadonatúj a műszerfal, valódiak a fabetétek, az ülések akár a második sorban is klimatizálhatók, de masszázs funkció csak előre kérhető. A klímaberendezés akár négyzónás, a második és harmadik üléssori légbeömlők nagyobbak lettek, és a tetőről a tetőoszlopokra költöztek. A második sori középkonzol tárolóüreget és pohártartókat rejt, ha pedig fedelét előrehajtjuk, teljesen sík padlót alakíthatunk ki az ülések lehajtásával.
Magától értetődő, hogy a Grand Cherokee L az FCA csoport összes rendelkezésre álló vezetőtámogató technológiáját megkapta, az éjjel látó berendezéstől a 2. szintű autonóm vezetési funkcióig. Újdonság a hátsó üléssorokat felülről mutató, éjjel is használható utasfigyelő kamera, a kamera alapú visszapillantó tükör és a digitális műszeregység. Az audiorendszerek kínálatának csúcsán a 19 hangszórós, 950 wattos egység áll.