A Porsche 1996-ban mutatta be az első Boxstert, három évvel azután, hogy egy nyitott sportautó-koncepcióval elbűvölte a Detroiti Autószalon közönségét. Ha innen, az 1993-as tanulmányautótól számítanánk a széria történetét, nem lenne kerek az évforduló, stílusában viszont mégis ettől, nem pedig a legelső sorozatgyártású Boxstertől merített a jubileumi kiadás, a Boxster 25 Jahre.
Ugyanazokat a színkombinációkat alkalmazták például az évfordulós kiadáson, mint egykor: az ezüst fényezést réz tónusú barna betétek és bordópiros bőrkárpit és vászontető ellenpontozza. Az autó fekete és fehér színben is rendelhető, de azzal oda a stílus. A megjelenést az üzemanyagtöltő fedél exkluzív felirata, a magas fényű kipufogó végcsövek, valamint a fekete szélvédőkeret teszi még hangsúlyosabbá. Az ezüst szín az utastérben alumínium betétek formájában köszön vissza, az ülésektől a kormányon át a műszerfalig.
A motor a széria jelenlegi legerősebbike: a Boxster GTS 4.0 csúcsmodell négyliteres, 400 lóerős szívó hathengerese. A Sport Chrono csomag alapfelszerelés. A 293 km/óra végsebességre képes autó kézi és PDK váltóval egyaránt megvásárolható; utóbbival álló helyzetből 4,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Szintén alapfelszerelés a 10 mm-rel ültetett adaptív futómű, valamint a mechanikus részlegesen önzáró differenciálművel megvalósított nyomatékvektor-szabályozás.
A limitált széria már rendelhető, az első példányokat márciustól vehetik át az ügyfelek. A 718 Boxster 25 Jahre sorozat németországi bruttó vételára pár cent híján 95 ezer euró – bő tízezerrel több, mint egy alapkivitelű 718 Boxster GTS 4.0.
Nézd meg filmen is az új szülinapi különkiadást: kattints ide!