A tavalyi évben egész Európa egyik legsúlyosabb drágulását produkálta a magyar újautó-piac. Minden eddiginél fontosabb lett tehát a vételár, ami a megfizethető márkák malmára hajtja a vizet. Ha pedig egy ilyen költséghatékony márka divatos és kívánatos típust mutat be, az duplán jó.

Új szabadidőjármű magyaroknak 1

Ez történt most, a Dacia Bigster tanulmányautó leleplezésével. A Duster nagy testvére a népszerű kompakt szegmensben próbálhat szerencsét, ha megvalósul – és nyilván meg fog, hiszen már az ígéret is elhangzott: városi szabadidőjármű áron lesz megvásárolható az alsó-középkategóriás crossover.

A 4,6 méteres Bigster stílusában a Duster baltával faragott rokonának tűnik, ami persze ebben a kategóriában inkább érték, mint hiányosság. A tervezők tudatosan hanyagolták a díszítőelemeket, a krómozást vagy a fémimitációt, helyettük újrahasznosított műanyag burkolatokkal találkozunk mindenütt.

Új szabadidőjármű magyaroknak 19

A Bigster két fontos új stíluselemet vezet be. Az egyik az Y alakú zárófény, illetve nappali világítás, amellyel jelzés értékűen már az új Sandero is előhozakodott.

A másik a név mássalhangzóiból összeállított, egyébként stilizált DNS-nek tűnő embléma, amelyről egyelőre nem tudjuk eldönteni, hogy vajon csak a Bigsteren mutat jó, vagy valóban ez lesz a Dacia új márkajelzése. Tulajdonképpen egy harmadik lehetőség a legvalószínűbb: az indiai DC Design, amely már korábban is épített autót a Daciának (ők jegyezték a Logan Steppe tanulmányt), nagyon hasonló logót alkalmazott még tíz éve – elképzelhető, hogy a Bigster-t ők valósították meg, és az ő modernizált emblémájuk látható az autón.

Új szabadidőjármű magyaroknak 20

Műszaki adatok még nincsenek, azon túl, hogy akár LPG vagy hibrid motorral is elérhető lesz.

Alább megtalálod a Dacia Bigster gyári bemutató videóját, kattints és nézd meg a filmet! 

a videó a hirdetés után indul