Amióta megszületett, a Corvette kvázi önálló, egyetlen modellt kínáló márkaként éli az életét, még ha nevében a Chevrolet család tagja is. Ezen azonban most állítólag örömmel változtatna a General Motors vezetősége, árulták el bennfentesek a Bloomberg hírügynökségnek. Az egész még csak ötlet, ám ha elfogadják, akár az évtized vége előtt (várhatóan valamikor 2025 után) piacra léphet az első új típus – a dolgok jelenlegi állása szerint egy elektromos szabadidőjármű.
A sportautóból fejlesztett villanymotoros crossover ötlete nem új: a Ford 2019 végén mutatta be, és tavaly novemberben piacra is dobta a Mustang Mach-E emissziómentes szabadidőjárművet. Az ikonikus sportautó nevéből jobban, formatervéből kevésbé építkező crossover ötlete komoly felzúdulást keltett a hard core rajongótáborban.
A Corvette esetében fokozott ellenállásra lehet számítani, hiszen a Mustangnál jóval sportosabb modellről van szó, amelynek legutóbbi generációja (fenti nagy képen) ráadásul középmotort kapott, és ezzel végérvényesen átsorolt a szupersportkocsik világába. Másfelől viszont a Porsche és a Lamborghini példája is igazolja, hogy a XXI. században egyáltalán nem rontja egy sportmárka arculatát, hitelességét, ha egy crossover modellel bővíti kínálatát.
Mivel még nem született végső döntés, a General Motors formatervezői párhuzamosan több lehetséges Corvette altípuson is dolgoznak, hogy a márka sportosságát és dinamikus dizájnját tágasabb, nagyobb hétköznapi használati értékű karosszériával kombinálják. Az ötlet egyébként állítólag már legalább húsz éve nem hagyja nyugodni a Corvette mérnökeit és döntéshozóit, ám féltek a bővítés kedvezőtlen következményeitől.
Mindez egyelőre nem hivatalos információ – a General Motors nem kommentálta az értesülést –, az viszont logikusnak látszik, hogy a Corvette esetleges családdá bővítése kizárólag tisztán elektromos modellel képelhető el. A GM vezetés tavaly novemberben bejelentette, hogy a következő 5 évben 35 százalékkal megnöveli az elektromos járművek fejlesztésére és forgalmazására szánt beruházásait. Arról pedig már korábban is esett szó, hogy az új generációs Corvette-ből nyomatékosabb, takarékosabb hibrid verzió készülhet.