Középmotor, kiemelhető Targa-tető, bukólámpák: ez a párosítás csak egy modellszériában volt elérhető a Porsche kínálatában. Az 1969 és 1976 között gyártott 914-es a Volkswagen és a Porsche közös projektje volt: előbbi négyhengeres, utóbbi hathengeres boxermotorral kínálta ugyanazt a csinos, kompakt sportautót.
Míg a nagyközönségnek jobbára fogalma sincs a 914 létezéséről – utóda, a 924 annál ismertebb –, a gyűjtők nagy becsben tartják a filigrán, lényegre törő autókat. Most pedig azok is hozzájuthatnak, akiknek nincs ínyére a veteránautózás, de kedvelik a jármű karakterét: egy brit autóépítő műhely először megrajzolta, majd a kedvező fogadtatás nyomán meg is építette a XXI. század 914-esét.
A hajtáslánc és a futómű magától értetődően a 914 késői utódjából, a második generációs (2005-2012) Caymanból származik. Előbbi a széria korai éveiben alkalmazott, 276 lóerős, 3,2 literes hathengeres boxermotort társítja hatfokozatú kézi váltóval; újdonság ellenben az elektronikus (by-wire) fojtószelep-vezérlés. A felfüggesztést átdolgozták, és állítható lengéscsillapítókkal szerelték fel. A padlólemez ellenben saját fejlesztés, ahogy a nemesacél kipufogó rendszer is. A fékeket a Brembótól veszik, a pedálszettet az AP-től, a keréktárcsákat a Fuchs-tól, az abroncsok Michelin Pilot Sport 4 darabok.
A Porsche 914 újraértelmezése főleg a segédrendszereknél tér el az eredetitől. A lámpák projektoros, LED-es egységek, a szélesített karosszériapanelek szénszálerősítésű műanyagból készültek. Újrarajzolták az első lökhárítót és az első gépházfedelet, hogy helyet találjanak a víz- és olajhűtőnek, a hátsó kacsafarok pedig a menetsebesség függvényében állítható.
A bőrbe vont utastérben Recaro kagylóülések várják az utasokat, a kormány lehet a bal vagy a jobb oldalon. A tűzfalat és az üzemanyagtartályt áttervezték, hogy nagyobb lehessen a lábtér.
Az autó még fejlesztés alatt áll, ám a Fifteen Eleven Design nevű műhely olyannyira biztos a dolgában, hogy már vesz fel megrendelést az újkori Porsche 914-re, és azt ígéri, hogy az első példányokat még az idén átvehetik a tulajdonosok.
A Fifteen Eleven Design mintegy 40 éve szolgálja ki azokat az autórajongókat, akiknek a szériaváltozatok nem elég jók. Így építettek roadstert első szériás Escortból, komoly versenyautóvá alakítottak át egy Morris Traveller őskombit, tavaly pedig makulátlanul restauráltak egy 1962-es Maserati 3500 GT Iniezionét.