Egyre nagyobb a divatja a restomod műfajának, amikor régi autókat újítanak fel modern technikai tartalommal. Ezt csavarta meg a japán Renoca: ők új (vagy viszonylag új) Toyotákhoz készítenek múltidéző optikai csomagokat.

Ez az öreg VW Golf igazából egy új Toyota 1

Építenek kiváló Land Cruiser átiratokat, vagy látványosabbá teszik a teljesen jellegtelen, előző szériás Hiace kisbuszt, és ezekhez frappáns fantázianeveket is kerítenek. A mi kedvencünk mégis egy alsó-középkategóriás kombi, az Euro Box, amely a ma is gyártott Toyota Probox 2014 előtti szériájának átdolgozott kiadása.renoca-euro-box

Nem sok munkája volt az alapmodellel az alkotóknak: a szögletes fényszórókat kerekre, a lökhárítókat fekete műanyagra cserélték, az apró, fekete kerekeket krómozott dísztárcsa díszíti. Az üléseket kockás kárpitba vonták, a csomagteret műbőrbe borították.

Ez az öreg VW Golf igazából egy új Toyota 22

Mindezért 2,0-2,5 millió jent (5,8-7,2 millió Ft) kell fizetnie a vevőnek, attól függően, hogy a Renoca milyen állapotú, milyen motorizáltságú Proboxot talál a használt piacon. Alapvetően 1,5 literes benzinmotor dolgozott a 4,2 méteres autóban, önmagában vagy hibrid rendszer elemeként – ugyanaz az egység, amit mi a most kifutó Yarisból ismerünk.

A Probox elvileg létezik balkormányos kivitelben (Dél-Amerikában taxiként használják), így elméletileg megoldható volna egy balkormányos Euro Box. A logisztikai kihívások és költségek miatt persze semmi értelme az egésznek, de azért szabad álmodozni egy sosem volt japán-európai youngtimerről…

És hogy lásd, miből készült az Euro Box, íme, az eredeti, jellegtelen Toyota Probox:

Ez az öreg VW Golf igazából egy új Toyota 23
Ez az öreg VW Golf igazából egy új Toyota 24