Két teljesítményszinten, 326 és 380 lóerős változatban elérhető a Porsche Taycan, a korábban bemutatott Taycan Turbo S, Taycan Turbo és Taycan 4S modellek kistestvére. A kétféle akkumulátor-csomaggal rendelhető belépőmodell két változata rövid időre 408, illetve 476 lóerő csúcsteljesítményre képes.
A belépő modell megkapta mindazokat a fejlesztéseket, amelyeket a Porsche időközben bevezetett a modellcsalád többi tagján, így a töltési és fizetési folyamatot automatizáló Plug & Charge funkciót is.
Az opciós tartozékok kínálata is megegyezik a nagyobb modellekével, a színes head-up kijelzőtől kezdve a 22 kW-os fedélzeti töltőn át a tételenként megvásárolható (aktiválható) vezetőtámogató és kényelmi funkciókig.
A kisebb akkumulátor bruttó kapacitása 79,2 kWh; opcióként kétszintes, 93,4 kWh kapacitású akkucsomag is kérhető. A WLTP szerinti hatótávolság 431, illetve 484 kilométer. Akkutól függetlenül 5,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó, a végsebesség mindkét modellváltozatnál 230 km/óra. A kisebb akkumulátor 225, a nagyobb 270 kW teljesítménnyel tölthető: 22,5 perc alatt 5%-ról 80%-ra tölthető mindkét változat, 100 km-re elegendő áramot 5 perc alatt tudunk felvenni – már ha találunk ilyen teljesítményű töltőpontot.
A Taycan alapmodell első tengelyéről elhagyták a villanymotort, a hátsó hajtóegység megegyezik a Taycan S villanymotorjával. Az erőátvitel kétfokozatú, a közegellenállási együttható 0,22. A fékenergiát 265 kW teljesítménnyel nyeri vissza a rendszer.
A belépő modell fekete féknyergekkel és 19 colos keréktárcsákkal különbözteti meg magát, az aerodinamikai elemek (első kötény, küszöbök és diffúzor) ugyanazok, amiket a Taycan 4S alkalmaz.
Az utastérben részlegesen bőrkárpitozású nyolc irányban állítható komfort ülések várják az utasokat, de kérhető teljesen bőrmentes belső is, amely esetben újrahasznosított anyagokból készült ökokárpitot használnak.
Az adaptív lengéscsillapítás alapáras, a légrugózásért külön kell fizetni;ez utóbbi előre programozott földrajzi koordinátákon megemeli a hasmagasságot.
A hátsókerék-hajtású Taycan első példányai márciusban kerülnek a kereskedésekbe.