Ausztriában, csak úgy, mint Magyarországon, 130 km/óra a személyautók sebességkorlátozása autópályán. De ez még nem minden, ugyanis 2002 óta a nagyobb osztrák városok környékén kijelölt IG-L (Immissionsschutzgesetzes-Luft) zónákban szmogriadó esetén legfeljebb 100 km/órás sebesség a maximum, mivel az alacsonyabb sebesség kisebb fogyasztást eredményez, így kevesebb nitrogén-oxid és szálló por kerül a levegőbe.
Az IG-L korlátozás túllépéséért akár 2000 eurós (715 ezer forint) büntetés is kiszabható a gyorshajtóra, méghozzá környezetvédelmi bűncselekmény jogcíme alatt. IG-L zónák például: Linz (A1), Salzburg (A1, A10), Graz (A9, A2), Tirol (A12, A13), Klagenfurt (A2) és Vorarlberg (A14) közelében.
2019 júliusától azonban a teljesen elektromos és hidrogén tüzelőanyagcellás járművek mentesülnek a fent említett sebességkorlátozás alól az adott zónákban.
A 2019-ben bevezetett engedmény technikai okokból kizárólag az osztrák rendszámos autókra vonatkozott, a rendszer ugyanis automatikusan küldi ki a büntetést a gyorshajtóknak, így csak az osztrák nyilvántartásban elektromosként regisztrált járművek mentességét volt képes kezelni – emeli ki a Villanyautosok.hu.
Az Ausztriába sűrűn utazó villanyautósok nem vették jó néven a kivételezést, ezért 2020-ban egy német Tesla-tulajdonos szándékosan begyűjtött egy büntetést, és egyenlőtlen bánásmódra hivatkozva az Európai Unióhoz fordult. Az Európai Bizottság döntött, 2021. január 19-től a külföldi tisztán elektromos akkumulátoros, vagy hidrogén üzemanyagcellás autóval közlekedőkre is kiterjesztették a mentességet.
Az ADAC beszámolója szerint az E-re végződő német rendszámmal rendelkező tisztán elektromos autók tulajdonosai már nem fognak büntetést kapni, de a szintén E végű rendszámra jogosult, legalább 50 km elektromos hatótávra képes PHEV modelleknek továbbra is be kell tartani az IG-L korlátozást.
Azt egyelőre nem tudni, hogy például a magyar, teljesen elektromos, zöld rendszámos autók is mentesülnek-e a 100 km/órás korlátozás alól, de valószínűleg ezt hamarosan tisztázni fogják és egészen biztos, hogy az EU összes tagállamában lévő elektromos autóra vonatkozni fog a szabályozás, rendszámtípustól függetlenül.