Éveken át kerülte Európát a Toyota három üléssoros, önhordó karosszériás szabadidőjárműve. Miután azonban legutóbbi generációváltása során hibrid hajtásláncot kapott, megnyíltak előtte az öreg kontinens kapui. Sokáig tartott eljutni ide, ám a Highlander végre itt van.

A RAV4 fölé pozícionált Highlander Európában kizárólag az imént említett hibrid hajtáslánccal lesz elérhető. A RAV4 esetében az eladások 91, a C-HR-nél 98 százalékát teszik ki a hibridek, így nem kockáztatott sokat a Toyota ezzel a döntéssel – arról nem is szólva, hogy dízelmotorral egyáltalán nem kapható a modell, benzinessel pedig a tengeren innen egyáltalán nem piacképes egy ekkora batár.

Divatos hibrid jött nagycsaládosoknak 1

Batár, igen: a Highlander még az ötajtós Land Cruisernél (J150) is hosszabb és szélesebb, igaz, érezhetően alacsonyabb. Más a helyzet az észak-amerikai Land Cruiserrel (J200), amint azt az alábbi táblázat is mutatja.

  RAV4 Highlander Land Cruiser
J150
Land Cruiser
J200
Hosszúság
(mm)
4605 4966 4840 4990
Szélesség
(mm)
1845 1930 1885 1980
Magasság
(mm)
1675 1755 1845 1970
Tengelytáv
(mm)
2660 2850 2790 2850
Csomagtartó,
5 üléssel (liter)
547 579 640 1172

 

A hibrid hajtáslánc az ismert 2,5 literes benzinmotorra épül, ami logikus, hiszen a Highlander ugyanazt a GA-K padlólemezt alkalmazza, mint a kisebb RAV4. Az összkerékhajtású modell 248 lóerős rendszerteljesítménye mellett 6,6 literes átlagos üzemanyag-fogyasztást kapunk, az átlagos CO2-kibocsátás 149 g/km – a Toyota tudomása szerint ennél csak hálózatról tölthető versenytársak tudnak jobbat a szegmensben.

Divatos hibrid jött nagycsaládosoknak 61

A negyedik generációs hibrid hajtáslánc 125 km/óráig képes tisztán elektromos üzemben haladni. A nikkel metál-hidrid akkukkal szerelt Highlander akár 2 tonnát vontathat. Az autó 8,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 180 km/óra. Üzemmódból a szokásos három (normál, öko, sport) mellett került egy negyedik is, terephasználatra. A tisztán elektromos üzemmód mind a négy módusban aktiválható.

A hatalmas belső térben 180 mm-en tologatható második üléssor segít kihasználni a rendelkezésre álló teret. A műszerfal közepén 7 colos TFT kijelző tájékoztatja a vezetőt, a középkonzol tetején 12,3 colos érintőképernyő terpeszkedik, és van még egy 10,1 colos head-up kijelző is.

Divatos hibrid jött nagycsaládosoknak 62

A kivitel és a felszereltség egyaránt a prémium szegmens felé kacsingat, ahogy egyébként a 16,7 millió forintnál induló vételár sem tipikus tömegpiaci ajánlat – de persze nehéz ezt megállapítani, mert ebben a méretosztályban nem sokan versenyeznek Európában. A Ford Explorer 26 milliós árát plug-in hibrid hajtáslánca igyekszik megmagyarázni, a Nissan X-Trail pedig hiába indul 8,8 milliótól, ha sem hibrid, sem 160 lóerőnél erősebb motor nem kérhető hozzá (arról nem is beszélve, hogy hiába hét üléses papíron, ha 30 centivel rövidebb a Highlandernél.)

Háromzónás klímaberendezés, okostelefon-integráció, fűthető ülések a második sorban, 1200 wattos JBL audiorendszer, digitális visszapillantó tükör teszi értékessé az autót.

highlander-7

Az összkerékhajtást elektromos hajtású hátsó tengely valósítja meg; az első kerékre a nyomaték 100-20 százaléka juthat,

A Highlander az első olyan Toyota, amely aerodinamikailag optimalizált formájú keréktárcsákat kapott: ezek csökkentik a légellenállást, és javítják a fékek hűtését. A fenéklemezt sík burkolat borítja.

Kattints ide, és nézd meg a Highlandert bemutató filmeket

Európába talán soha nem jön, de a hírek szerint Amerikában már készül a Highlander tágasabb, nagyobb verziója. A Toyota legalábbis néhány hete levédette a Grand Highlander nevet. Egyelőre nem tudni, hogy nagyobb tengelytávot vagy csak hosszabb hátsó túlnyúlást jelöl a Grand előtag – az is elképzelhető, hogy mint a Jeep Grand Cherokee esetében, teljesen önálló modellről lesz szó, ami felszereltségével és kivitelével nyűgöz le.