Éveken át kerülte Európát a Toyota három üléssoros, önhordó karosszériás szabadidőjárműve. Miután azonban legutóbbi generációváltása során hibrid hajtásláncot kapott, megnyíltak előtte az öreg kontinens kapui. Sokáig tartott eljutni ide, ám a Highlander végre itt van.
A RAV4 fölé pozícionált Highlander Európában kizárólag az imént említett hibrid hajtáslánccal lesz elérhető. A RAV4 esetében az eladások 91, a C-HR-nél 98 százalékát teszik ki a hibridek, így nem kockáztatott sokat a Toyota ezzel a döntéssel – arról nem is szólva, hogy dízelmotorral egyáltalán nem kapható a modell, benzinessel pedig a tengeren innen egyáltalán nem piacképes egy ekkora batár.
Batár, igen: a Highlander még az ötajtós Land Cruisernél (J150) is hosszabb és szélesebb, igaz, érezhetően alacsonyabb. Más a helyzet az észak-amerikai Land Cruiserrel (J200), amint azt az alábbi táblázat is mutatja.
RAV4 | Highlander | Land Cruiser J150 |
Land Cruiser J200 |
|
Hosszúság (mm) |
4605 | 4966 | 4840 | 4990 |
Szélesség (mm) |
1845 | 1930 | 1885 | 1980 |
Magasság (mm) |
1675 | 1755 | 1845 | 1970 |
Tengelytáv (mm) |
2660 | 2850 | 2790 | 2850 |
Csomagtartó, 5 üléssel (liter) |
547 | 579 | 640 | 1172 |
A hibrid hajtáslánc az ismert 2,5 literes benzinmotorra épül, ami logikus, hiszen a Highlander ugyanazt a GA-K padlólemezt alkalmazza, mint a kisebb RAV4. Az összkerékhajtású modell 248 lóerős rendszerteljesítménye mellett 6,6 literes átlagos üzemanyag-fogyasztást kapunk, az átlagos CO2-kibocsátás 149 g/km – a Toyota tudomása szerint ennél csak hálózatról tölthető versenytársak tudnak jobbat a szegmensben.
A negyedik generációs hibrid hajtáslánc 125 km/óráig képes tisztán elektromos üzemben haladni. A nikkel metál-hidrid akkukkal szerelt Highlander akár 2 tonnát vontathat. Az autó 8,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 180 km/óra. Üzemmódból a szokásos három (normál, öko, sport) mellett került egy negyedik is, terephasználatra. A tisztán elektromos üzemmód mind a négy módusban aktiválható.
A hatalmas belső térben 180 mm-en tologatható második üléssor segít kihasználni a rendelkezésre álló teret. A műszerfal közepén 7 colos TFT kijelző tájékoztatja a vezetőt, a középkonzol tetején 12,3 colos érintőképernyő terpeszkedik, és van még egy 10,1 colos head-up kijelző is.
A kivitel és a felszereltség egyaránt a prémium szegmens felé kacsingat, ahogy egyébként a 16,7 millió forintnál induló vételár sem tipikus tömegpiaci ajánlat – de persze nehéz ezt megállapítani, mert ebben a méretosztályban nem sokan versenyeznek Európában. A Ford Explorer 26 milliós árát plug-in hibrid hajtáslánca igyekszik megmagyarázni, a Nissan X-Trail pedig hiába indul 8,8 milliótól, ha sem hibrid, sem 160 lóerőnél erősebb motor nem kérhető hozzá (arról nem is beszélve, hogy hiába hét üléses papíron, ha 30 centivel rövidebb a Highlandernél.)
Háromzónás klímaberendezés, okostelefon-integráció, fűthető ülések a második sorban, 1200 wattos JBL audiorendszer, digitális visszapillantó tükör teszi értékessé az autót.
Az összkerékhajtást elektromos hajtású hátsó tengely valósítja meg; az első kerékre a nyomaték 100-20 százaléka juthat,
A Highlander az első olyan Toyota, amely aerodinamikailag optimalizált formájú keréktárcsákat kapott: ezek csökkentik a légellenállást, és javítják a fékek hűtését. A fenéklemezt sík burkolat borítja.
Kattints ide, és nézd meg a Highlandert bemutató filmeket
Európába talán soha nem jön, de a hírek szerint Amerikában már készül a Highlander tágasabb, nagyobb verziója. A Toyota legalábbis néhány hete levédette a Grand Highlander nevet. Egyelőre nem tudni, hogy nagyobb tengelytávot vagy csak hosszabb hátsó túlnyúlást jelöl a Grand előtag – az is elképzelhető, hogy mint a Jeep Grand Cherokee esetében, teljesen önálló modellről lesz szó, ami felszereltségével és kivitelével nyűgöz le.